عسل درمانی

درمان و مراقبت با عسل

عسل درمانی

درمان و مراقبت با عسل

من در این وبلاگ میخواهم روش های پیشگیری و درمان بیماری مشکلات دیگر را با عسل به شما آموزش دهم با من همراه باشید

طبقه بندی موضوعی

خواص حیرت آور آبلیمو عسل

دوشنبه, ۲۰ اسفند ۱۳۹۷، ۱۱:۴۲ ق.ظ

آبلیمو عسل معجونی با خواص بسیار که همه جوره برای شما مفید است.

شاید شنیده باشید که خوردن نوشیدنی یا معجون آبلیمو عسل در صبح، آثار شگفت‌انگیزی برای سلامتی دارد. هم عسل هم لیمو دارای خواص درمانی قدرتمندی هستند و هنگامی که با هم ترکیب می‌شوند، یک معجون عالی برای سلامتی می سازند.

عسل و لیمو را می توان از جمله معجزات طبیعت به شمار آورد. این دو ماده خوراکی هرکدام به تنهایی دارای خواص بسیار مفیدی برای بدن هستند. ترکیب عسل و لیمو را می توان معجونی شفا بخش برای سلامتی به شمار آورد. در ادامه قصد داریم تا به بررسی و روش های مصرف این معجون طلایی بپردازیم.

عسل و لیمو از جمله موادی هستند که هر یک به دلیل خواص متعدد و ویژه خود مورد توجه بسیاری از متخصصان تغذیه قرار گرفته اند. هم عسل و هم لیمو دارای خواص ضد باکتری و آنتی اکسیدانی هستند. شاید بعد از آشنایی با خواص این نوشیدنی جادویی، بیشتر اصرار برای مصرف نوشیدنی لیمو و عسل را درک کنیم.

به احتمال زیاد شما هم مانند اکثر مردم مایل هستید بیشتر از خودتان مراقبت کنید، اما زمان کافی ندارید. با احتساب ساعات کاری، رفت وآمدهای وقت گیر، کارهای منزل و مراقبت از فرزندان، مراقبت از خودتان معمولا در اولویت آخر قرار می گیرد. خبر خوب این است که با وجود همه ی این ها، راه های سریع و آسانی برای بهبود سلامتی تان وجود دارد، حتی اگر زمان زیادی نداشته باشید.

 

آبلیمو عسل

 

نوشیدن منظم آبلیمو عسل فواید زیر را برایتان به دنبال دارد:

۱- کمک به هضم غذا

یکی از نخستین مزایای مهم خوردن نوشیدنی آبلیمو عسل بهبود فرآیند هضم است. این معجون تولید اسید معده و ترشح صفرا را افزایش می‌دهد. این دو تجزیه مواد غذایی و جذب مواد مغذی را تسهیل می‌کنند.
مواد هضم نشده که در دستگاه گوارش می‌مانند به دلیل باکتریهای روده که تلاش می‌کنند مواد غذایی باقی‌ مانده را هضم کنند اغلب باعث نفخ می‌شوند. بنابراین حذف سریع‌تر آنها از بدن نیز نقش مهمی در حفظ سلامت دستگاه گوارش دارد.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره انرژی زایی می توانید مقاله ” انرژی زایی با آبلیمو عسل ” را مطالعه کنید.

۲- کمک به گوارش

مشکلات گوارشی مانند نفخ، گاز معده، سوزش معده و یبوست، برای بسیاری از مردم مشکلات مزمنی هستند که می توانند زندگی روزمره شان را دگرگون کنند. یکی از ساده ترین راه های بهبود این مشکلات گوارشی، نوشیدن روزانه ی آبلیمو و عسل است. لیمو سرشار از پکتین است که برای روده مانند صابون عمل می کند، عمل دفع را آسان تر می کند، سموم بدن را تخلیه می کند و کل فرایند گوارش را بهبود می بخشد.

۳- افزایش سلامت قلب

بیماری های قلبی همواره افرادی را در سراسر دنیا به سوی مرگ می کشاند و تهدیدی بزرگ برای سلامتی انسان محسوب می شود. اما آبلیمو و عسل می تواند احتمال بروز این بیماری های خطرناک را کاهش دهد. آبلیمو و عسل هر دو سرشار از پتاسیم هستند. مشاهده شده پتاسیم، فشارخون را که از عوامل مهم حملات قلبی است، کاهش می دهد. همچنین خواص آنتی اکسیدان و ضدالتهاب این نوشیدنی، از قلب در برابر التهاب های عضلانی و دیگر فشارها محافظت می کند.

۴- کاهش وقوع بیماری های مزمن

در سال های اخیر روی رابطه ی بین اسیدیته بدن و رشد بیماری های مزمن، از جمله بیماری های قلبی، دیابت، مشکلات مفصلی و حتی بعضی سرطان ها، آزمایش های بسیاری انجام شده است. لیمو، pH بدن را افزایش می دهد و محیط آن را قلیایی می کند. لیمو با وجود اسیدی بودنش، حاوی مواد معدنی فراوانی است که اسیدیته ی بدن را خنثی می کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره کاهش وزن می توانید مقاله ” کاهش وزن با آبلیمو عسل ” را مطالعه کنید.

۵- تقویت سیستم ایمنی بدن

کمبود خواب، استرس و رژیم غذایی بد، سیستم ایمنی بدن را مختل می کند و ضعف سیستم ایمنی با بروز انواع سرماخوردگی و آنفولانزا خودش را نشان می دهد.
خبر خوب این است که با نوشیدن آبلیمو عسل می توانید آسیب های وارده را ترمیم کنید. ویتامین C لیمو و مواد معدنی عسل، سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و مبارزه با باکتری ها، ویروس ها و دیگر میکروب هایی را که موجب بیماری می شوند، آسان تر می کند. همچنین عسل شامل ضدمیکروب های طبیعی است که سلامتی را حفظ می کند.
درمان با عسل اغلب به کسانی که به گرده‌ها و سایر آلودگی‌های زیست محیطی آلرژی شدید دارند، توصیه می‌شود. عسل معمولا مقادیر بسیار اندکی از این مواد را دارا است، بنابراین خوردن آنها با نوشیدنی به حساسیت‌زدایی بدن کمک می‌کند.

آبلیمو عسل

۶- دیورتیک ( ادرارآور )

دیورتیک‌ها موادی هستند که تولید ادرار را افزایش می‌دهند. پزشکان اغلب دیورتیک را برای درمان فشار خون و اِدِم (خیز یا ورم) ناشی از زیاد بودن میزان آب در بدن تجویز می‌کنند.
واکنش التهابی بدن در برابر جراحت منجر به تجمع مایع در بافت‌ها می‌شود. تورم پا و ادم صورت علائم این احتباس آب هستند. آب اضافی روی قلب فشار وارد می‌کند و فشار خون را افزایش می‌دهد. نوشیدنی آبلیمو عسل می‌تواند به از بین بردن مایع اضافی و کاهش ادم و فشار خون بالا کمک کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره نابودی سرطان می توانید مقاله ” نابودی سرطان با آبلیمو عسل ” را مطالعه کنید.

۷- کاهش بروز عفونت های ادرار

عفونت ادرار دردناک است و در صورت پیشرفت می تواند بسیار خطرناک باشد. به خصوص برای زنان، عفونت ادرار می تواند مزمن شود و در صورت بدشانسی، برای رهایی از این عفونت لازم است آنتی بیوتیک های فراوان مصرف شود. مصرف منظم آبلیمو و عسل، برای این مشکل یک راه حل طبیعی است.اثر دیورتیک آب لیمو و اثر ضد میکروبی عسل با هم به خروج مواد ناخواسته و باکتری‌های بیماری‌زا از کلیه‌ها، مثانه، و دستگاه ادراری تناسلی کمک می‌کند. عسل حاوی ضدباکتری های طبیعی است و آبلیمو با افزایش اسیدیته ی ادرار، امکان رشد باکتری ها را در محیط ادرار کاهش می دهد.

۸- بدن را سم زدایی می کند

هوایی که در آن نفس می کشیم، نوشیدنی هایی که می نوشیم و غذاهایی که میخوریم، ما را در معرض مواد شیمیایی و سموم گوناگونی قرار می دهند. گرچه بدن مان طبعا از ما در برابر این تهدیدها محافظت می کند، بد نیست ما هم با راهکارهای طبیعی این حفاظ را تقویت کنیم. آبلیمو و عسل در این راه به ما کمک می کند. لیمو عملکرد سم زدایی کبد را افزایش می دهد؛ عسل نیز، همانطور که گفته شد، یک ضدمیکروب و ضدعفونی کننده ی طبیعی است.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره سلامت پوست می توانید مقاله ” سلامت پوست با آبلیمو عسل ” را مطالعه کنید.

۹- نوشیدنی آبلیمو عسل عفونت‌های گلو را درمان می‌کند.

هنگامی که گلو درد دارید، نوشیدنی گرم آب و لیمو و عسل گلوی‌تان را فورا تسکین خواهد داد. اما این اثر سطحی یا موقتی نیست.‌ پراکسیدهای موجود در عسل به عنوان ضد عفونی‌کننده عمل می‌کنند. به همین دلیل است که استفاده از عسل روی زخم‌ها و سوختگی به درمان آنها کمک می‌کند. نوشیدن ترکیب لیمو و عسل ممکن است به کاهش بار باکتریایی در منطقه‌ی آلوده کمک کند. همچنین ممکن است درد و التهاب همراه با جراحت را کاهش دهد.

۱۰- سرفه و احتقان سینه را بهبود می‌دهد.

قرص مکیدنی لیمو و عسل و نوشیدنی‌های آماده اغلب برای درمان سرفه توصیه می‌شوند، اما آنها اصلا با معجون عسل و لیمو قابل مقایسه نیستند. عسل همواره در آیورودا برای درمان تمام مشکلات مربوط به وجود بلغم (خلط) بیش از حد در بدن استفاده می‌شود. این ماده‌ی خوراکی تولید مخاط و خشک شدن دستگاه تنفسی را کاهش می‌دهد.
لیمو کمک می‌کند تا مخاط رقیق شود، و سرفه کردن آسان‌تر شود. این دو ماده‌ی خوراکی با هم می‌توانند احتقان را در راه‌های تنفسی کاهش دهند و آرامش به ارمغان بیاورند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی