عسل درمانی

درمان و مراقبت با عسل

عسل درمانی

درمان و مراقبت با عسل

من در این وبلاگ میخواهم روش های پیشگیری و درمان بیماری مشکلات دیگر را با عسل به شما آموزش دهم با من همراه باشید

طبقه بندی موضوعی

ماسک عسل و خاک رس

چهارشنبه, ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۰۹:۳۴ ق.ظ

ماسک عسل و خاک رس برای پوست عالی است. مثلا بنتونیت خاک رس خواصی دارد که برای از بین بردن آلودگی‌های پوست مفید است.

بنتونیت هم‌چنین برای آکنه فوق العاده است چون خواص آنتی‌باکتریال دارد. شما می‌توانید از خاک رس سبز نیز استفاده کنید که برای پوست‌های چرب خوب است، یا خاک رس سفید (کائولن نیز نامیده می‌شود) که برای پوست‌های حساس، خشک و پیر بسیار لطیف و مناسب است.
ماسک خاک رس با داشتن ذرات متخلخل می‌تواند به از بین بردن چربی صورت و لایه‌برداری پوست کمک کند. از ترکیب خاک رس با موادی مانند سرکه سیب، عسل و ماست بهترین ماسک‌های خانگی برای مبارزه با جوش صورت، جای جوش و لکه‌ها بدست می‌آید.

داشتن پوستی زیبا، شفاف و صاف آرزوی هر فردی است و داشتن چنین پوستی راحت نیست. باید به‌جای صابون صورت را با عسل شستشو داد. متخصصان زیبایی نیز خواص معجزه‌آسای عسل را بر پوست تایید می‌کنند.
شوینده‌های صورت همچون صابون و شامپو بدن، به علت داشتن مواد شیمیایی می‌تواند پوست را خشک کند و به آن آسیب برساند. برخلاف شوینده‌های شیمیایی، عسل که سرشار از آنتی‌اکسیدان است، می‌تواند به‌راحتی ناخالصی‌های پوست را برطرف کند و میزان PH بدن را تنظیم کند.
درست کردن ماسک عسل برای صورت خیلی آسان است و از آن بهتر این‌که احتمالا بیشتر مواد اولیه را از قبل در خانه دارید. همیشه توصیه می‌شود فقط عسل ارگانیک و خام استفاده کنید.
قبل از هر چیز، مهم است اشاره کنم که شما باید همیشه از عسل خام و ترجیحا ارگانیک برای درمان ناراحتی‌های پوستی استفاده کنید (چون بسیاری از عسل‌هایی که در فروشگاه‌ها فروخته می‌شود تقلبی است). به این طریق می‌توانید مطمئن باشید که عسل‌تان حاوی تمام خواص شفابخش مورد نیاز پوست است.

 

ماسک عسل و خاک رس

 

مواد لازم ماسک عسل و خاک رس:

  • ۱ قاشق غذاخوری عسل خام ارگانیک
  • ۱ قاشق غذاخوری بنتونیت خاک رس (یا انواع دیگر خاک رس)
  • آب

طرز تهیه ماسک عسل و خاک رس:

عسل را با کمی آب مخلوط کنید و به اندازه‌ی کافی به آن خاک رس اضافه کنید تا یک مایه به‌دست بیاورید. آن را روی صورت قرار دهید و بگذارید ۲۰ دقیقه بماند و سپس با آب گرم شست و شو دهید.

  • علی جرجانی

ماسک عسل و خاک رس

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی