عسل درمانی

درمان و مراقبت با عسل

عسل درمانی

درمان و مراقبت با عسل

من در این وبلاگ میخواهم روش های پیشگیری و درمان بیماری مشکلات دیگر را با عسل به شما آموزش دهم با من همراه باشید

طبقه بندی موضوعی

خواص شگفت انگیز عسل و زنجبیل

شنبه, ۲۲ تیر ۱۳۹۸، ۱۰:۳۳ ق.ظ

عسل و زنجبیل به عنوان ترکیبی نیروبخش و مفید در سرتاسر جهان شناخته شده است.

زنجبیل به تنهایی فواید زیادی دارد اما وقتی با عسل ترکیب شود فواید بسیار بیشتری برای انسان خواهد داشت. در حال حاضر گیاهان طبیعی به عنوان موثرترین روش درمان برخی بیماری ها به صورت طبیعی مورد توجه قرار گرفته اند.
یکی از گیاهانی که در حال حاضر عموما برای درمان و شفا مورد استفاده قرار میگیرد زنجبیل است. زنجبیل به دلیل خواص درمانی مشابه‌ با هِل و زردچوبه برای سلامتی انسان بسیار مفید است. این خواص دلیل این هستند که زنجبیل قابل خوردن به عنوان دارو است.

نام علمی گیاه زنجبیل Zingiber Officinale است. این گیاه در قاره آسیا شهرت دارد و به عنوان ممتازترین گیاه برای درمان بسیاری از بیماری ها شناخته شده است. از زمان های بسیار قدیم در طب باستانی از آن استفاده می شده. برای مثال در کشور چین ، پس از کشف این که این گیاه در آب و به صورت مایع کاربرد دارد از آن برای درست کردن معجون های دارویی استفاده می کردند. در کره ، ژاپن و هند نیز چنین اتفاقی رخ داد. آنها نیز از مدت ها قبل از زنجبیل به عنوان یکی از بهترین داروهای طبیعی برای درمان بسیاری از بیماری ها استفاده می کنند.

خواص عسل و زنجبیل

خیلی وقت است که زنجبیل مورد بررسی اساسی پزشکی قرار گرفته است و مزایای درمانی آن به خوبی شناخته شده است. خواص اصلی آن آنتی اکسیدان و ضد قارچ هستند که ثابت می کنند زنجبیل به عنوان دارویی طبیعی می تواند زندگی انسان را سرشار از شادابی کند. از آنجایی که زنجبیل به عنوان گیاهی چند کارآمدی شناخته شده، بسیاری از محققان سعی کرده اند فواید آن در صورت ترکیب با مواد پر خاصیت دیگر همچون عسل را ثابت کنند.

 

عسل و زنجبیل

 

ضد میکروب

آنتی بیوتیک ها نقش مهمی در کنترل فعالیت عفونت در بدن ایفا می کنند. داروی گیاهی درست شده از عسل و زنجبیل به عنوان ضد میکروبی موثر استفاده می شود. در جهان زنجبیل به عنوان گیاهی چند کار آمد و عسل به عنوان دارویی سازگار با طبیعت شناخته شده است و برای درمان زخم ها و زخم معده مفید است. همچنین مطالعات نشان داده که عسل حتی می تواند عفونت های گوارشی و عفونت چشم را نیز درمان کند.
مطالعه ای که در مورد عسل و زنجبیل انجام شده است نشان داده که خاصیت ضد باکتریایی و انسجام عسل به خاطر ترکیب آن با هیدروژن پراکسید است که در عسل هم تولید می شود. هیدروژن پراکسید، اسید گلوکونیک را به وجود می آورد که به طور بالقوه برای درمان مشکلات دندان مفید است. این پژوهش ثابت کرد که اثر متقابل بین عسل و زنجبیل بر فعالیت ضد میکروبی تاثیر می گذارد که به وضوح مشکل دندان ها را از بین می برد. همچنین برای درمان درد و سوزش دهان و گلو مفید است.

ضد التهاب

در ریشه زنجبیل صمغی چرب وجود دارد که این صمغ چرب ، آن را به گیاهی با خاصیت ضد التهاب تبدیل می کند. عسل نیز آنتی بیوتیک هایی دارد که در واقع منجر به درمان التهاب می شوند. بنابراین به احتمال زیاد ترکیب عسل و زنجبیل قابلیت بسیار بالایی در درمان درد عضلات یا دیگر دردهای مفصلی دارد.
بعضی از مطالعات نشان داده که زنجبیل می تواند فعالیت های التهابی را در سطح سلولی تحت تاثیر قرار بدهد. این مطالعه خود، ثابت کرد که اغلب بیماران آرتروز پس از مصرف ترکیب عسل و زنجبیل ، بهبود یافتند.
همچنین روغن زنجبیل به عنوان دارویی موثر برای درمان زخم ها و مشکلات مفصلی شناخته شده است.

تنظیم کلسترول بدن

ترکیب عسل و زنجبیل به تنظیم کلسترول کمک می کند. از طریق مطالعات مختلف روی موش و انسان، این نتیجه گرفته شده است که زنجبیل در کاهش تعداد کلسترول بد در بدن موثر است. این به کاهش وزن و داشتن قلب سالم کمک می کند، زیرا کلسترول بالا باعث افزایش تعداد خطرات نارسایی قلب یا مشکلات قلبی می شود. در عین حال، بسیاری از مردم امروزه از سطح کلسترول بالا رنج می برند و از این رو، زنجبیل یک راه حل درخشان است.

سم زدایی کبد

سایر مزایای سلامت عسل و زنجبیل با آب گرم در سم زدایی از کبد می باشد، گفته می شود که عسل قادر به پاک کردن کبد است و اسیدهای آمینه موجود در آن برای حفظ سلامتی بیشتر کمک می کنند. بنابراین هنگامی که سموم از طریق عسل و آب بیرون ریخته می شود، سوخت و ساز بدن ما بیشتر افزایش می یابد و به کاهش وزن کمک می کند. علاوه بر این، انرژی ما را افزایش می دهد و خطر بیماری های قلبی و کبد یا نارسایی کلیه را نیز کاهش می دهد.

درمان میگرن و مشکلات مفصلی

میگرن مشکلی جدی نیست. اما در زمان های باستان، مردم همیشه از گیاهان طبیعی برای درمان میگرن استفاده می کردند. میگرن می تواند توسط داروهای طبیعی مانند زنجبیل درمان شود.
در حالی که مطالعات اخیر نیز نشان داد که ترکیب عسل و زنجبیل می تواند اثرات زیادی بر روی سر داشته باشد. نه تنها میگرن را درمان می کند، بلکه برای مغز نیز مفید است. حتی کسانی که همیشه از میگرن رنج می بردند، مشکلشان زمانی که شروع به مصرف منظم عسل و زنجبیل کردند، برطرف شد.

 

عسل و زنجبیل

 

جلوگیری از سکته مغزی

سکته مغزی یکی از خطرناک ترین و جدی ترین بیماری ها در سراسر جهان است. بسیاری از محققان پزشکی در تلاش اند تا داروهای موثری برای درمان این مشکل جدی خون را پیدا کنند. یکی از تحقیقات ثابت کرد که ترکیب عسل و زنجبیل می تواند از سکته مغزی جلوگیری کند.
به علت قابلیت ضد انعقاد خون در عسل و زنجبیل است که این ترکیب می تواند این بیماری خطرناک را درمان کند. هنگامی که آن ها با هم مخلوط شوند، فواید مهمی برای جلوگیری از بیماری مانند سکته مغزی به وجود می آورند.

درمان مشکلات تنفسی

اثر ترکیب عسل و زنجبیل می تواند سلامت انسان را بهبود بخشد. مخلوط عسل و زنجبیل می تواند سرفه ، گلودرد و سوزش و درد دهان و حتی سرما خوردگی را درمان کند. خوردن عسل و زنجبیل به صورت مخلوط بدن را از سرما خوردگی پاک می سازد و در درمان مشکلات تنفسی موثر است.

تقویت سیستم ایمنی

ترکیب عسل و زنجبیل نه تنها خوشمزه است بلکه به عنوان نوشیدنی روزانه مصرف می شود. همچنین برای سلامتی به ویژه تقویت سیستم ایمنی مفید است. این ترکیب می تواند تولید گلبول های سفید را افزایش دهد که در واقع باعث افزایش عملکرد سیستم ایمنی بدن می شود.

تسکین دردهای دوره ماهانه

ترکیبات زنجبیل می تواند به کاهش درد ناشی از قاعدگی های دردناک کمک کند. پژوهشی درباره همین موضوع انجام شد و ثابت کرد که ترکیب عسل و زنجبیل می تواند باعث کاهش و حتی جلوگیری از علائم قاعدگی دردناک شود.

پیشگیری از سرطان

با بحث درباره سیستم ایمنی به بیماری ای بسیار جدی می رسیم، که نامش سرطان است. در حال حاضر محققانی هستند که میگویند زنجبیل می تواند از پیشرفت فعالیت سلول های سرطانی در بدن جلوگیری کند. عسل و زنجبیل ترکیبی قدرتمند و ضد سرطان است که مانع رشد سلول های سرطانی می شود.
خوردن عسل و زنجبیل می تواند به طور کامل ریشه اصلی فعالیت سرطان در بدن را نابود کند. همچنین تحقیقاتی مشخص کرد که ترکیب عسل و زنجبیل نه تنها از سرطان جلوگیری می کند بلکه بدن را در مقابل عوارض شیمی درمانی نیز مقاوم می سازد. به همین صورت عسل و زنجبیل برای درمان سرطان سینه ، سرطان روده بزرگ و حتی سرطان پروستات نیز موثر است.

درمان دیابت

یکی دیگر از مزایای ترکیب عسل و زنجبیل این است که می تواند از دیابت جلوگیری و آن را درمان کند. می تواند حساسیت انسولین را افزایش دهد. همچنین قابلیت تعادل و حفظ میزان مناسب قند خون را نیز دارد.
همچنین نتایج پژوهشی نشان داد که این ترکیب برای کنترل قند خون بسیار موثر است زیرا جذب گلوکز به سلول های ماهیچه ای را افزایش می دهد. بنابراین مصرف ترکیب عسل و زنجبیل باعث جلوگیری از دیابت و کاهش میزان قند خون و LDL کلسترول می شود.
مخلوط عسل و زنجبیل خواص زیادی برای درمان آسم نیز دارد و خس خس را درمان می کند. عملکرد این ترکیب در درمان مشکلات تنفسی نشان دهنده مزایای بالقوه آن در درمان آسم است.

 

عسل و زنجبیل

 

کاهش وزن

یکی از اساسی ترین و در عین حال معتبرترین نشانه های عسل این است که شامل قند است، البته ما می دانیم برای کاهش وزن خوب نیست ، اما تفاوت را اینجا ببینید. عسل ، حاوی قند همراه با مواد معدنی ، ویتامین ها، پروتئین ها، آب ، انرژی و فیبر است در حالی که قند سفید تنها کالری دارد.
مصرف شکر منجر به استفاده سریع از ویتامین ها و مواد معدنی ضروری در بدن می شود که برای هضم شکر مورد نیاز است و این مواد مغذی برای هضم شکر هدر می رود در حالی که برای کاهش سطح کلسترول و کاهش وزن مورد نیاز هستند. اما عسل پر از مواد معدنی و ویتامین است و به خنثی کردن این اثر کمک می کند، در نتیجه، به کاهش سطح کلسترول و کاهش وزن نیز کمک می کند.
آب گرم برای کاهش وزن مفید است ، زیرا به افزایش دمای بدن ما کمک می کند، که به نوبه خود باعث افزایش میزان متابولیسم بدن می شود، بنابراین بدن ما می تواند کالری بیشتری را در یک روز مصرف کند. هنگامی که عسل با آب گرم مخلوط شود، در روند کاهش وزن اثر مثبت می گذارد، زیرا باعث افزایش سوخت و ساز بدن ما و تجمع چربی بدن می شود. هنگامی که چربی تجمع می شود، در فعالیت های مختلف بدن استفاده می شود و می سوزد و منجر به کاهش وزن می شود.
یکی از مهمترین مزایا زنجبیل که باعث کاهش وزن می شود، این است که کالری ندارد. همچنین گرمازاست، گرمازایی ، دمای بدن را افزایش می دهد و به سوخت و ساز بدن کمک می کند، در نتیجه چربی بیشتری در بدن ما می سوزاند.

زمان مناسب مصرف عسل و زنجبیل

مهم است که این مخلوط را در زمان مناسب بنوشید ، نوشیدن آن در صبح باعث افزایش سوخت و ساز بدن می شود و باعث می شود ما انرژی بیشتری داشته باشیم. با این حال، مصرف آن قبل از هر وعده غذایی نیز عالی است. اگر چه عسل و آب گرم بسیار عالی است، اما اضافه کردن آب لیمو به آن، ما را یک قدم در جهت بهبود سلامت جلو می برد. چای سبز و دارچین نیز جایگزین های عالی و افزودنی هایی هستند که باعث سلامتی و کاهش وزن ما می شوند.

عوارض مصرف ترکیب عسل و زنجبیل

ترکیب عسل و زنجبیل به طور گسترده ای غنی از ویتامین های سالم و دیگر اجزای مفید شناخته شده است که برای سلامت انسان مفید هستند. در مقابل، اگر بیش از حد از آن مصرف کنید، اثرات آن کمی مضر خواهد بود زیرا ممکن است برخی از عوارض جانبی مانند مشکل گاز معده ، درد معده ، درد در دهان و همچنین گلو داشته باشد و همچنین باعث تحریک دهان به ویژه زبان می شود. بنابراین اگر درباره مقدار مصرف ترکیب عسل و زنجبیل با دکتر مشورت کنید بهتر است.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی