عسل درمانی

درمان و مراقبت با عسل

عسل درمانی

درمان و مراقبت با عسل

من در این وبلاگ میخواهم روش های پیشگیری و درمان بیماری مشکلات دیگر را با عسل به شما آموزش دهم با من همراه باشید

طبقه بندی موضوعی

خواص عسل و ترب سیاه

چهارشنبه, ۲۶ تیر ۱۳۹۸، ۰۹:۲۲ ق.ظ

خاصیت‌های عسل و ترب سیاه

خواص ترب سیاه برای پوست خواص ترب سیاه در بارداری خواص ترب سیاه در طب سنتی خواص ترب سیاه در لاغری ترب دارای انواع گوناگونی بوده و در طب سنتی از انواع مختلف این گیاه برای درمان بسیاری بیماری‌ها استفاده می‌شود. اثرات و اعمال طبی که برای ترب ذکر شده شامل خاصیت آنتی بیوتیک، مدر، آنتی‌اکسیدان، ضد التهاب، محرک و قابض می‌باشد. یکی از مهمترین انواع ترب، ترب سیاه می‌باشد.
ترب به دلیل داشتن ترکیبات گوگردی به عنوان ضدباکتری، ضد قارچ و ضد ویروس عمل می‌‌کند و مانع از بروز عفونت های راه تنفسی و مجاری ادرار می‌‌شود.ترب سیاه مانع بروز سنگ مثانه می‌‌شود، به‌ علاوه از انسداد مجاری تنفسی جلوگیری می‌کند.
ترب سیاه علاوه بر اینکه کلیه را فعال می‌کند و همچنین باعث پودر شدن سنگ کلیه به ویژه سنگ های اگزالات کلیسم (Calcium oxalate) می‌شود دقت کنید که حتما بعد از غذا بخورید
شما برای دفع سنگ کلیه می‌توانید آب ترب سیاه را بگیرید سپس روزی یک استکان و دقت کنید که حتما بعد از غذا بخورید(به علت خاصیت بازی ترب توصیه می‌شود از مصرف زیاد آن پرهیز کنید چرا که پرز‌های روده را از بین می‌برد و همچنین به علت دیر هضم بودن نفاخ است و نفخ زیاد باعث درد بیشتر سنگ کلیه می شود و نیز محتوای قابل توجه ویتامین C و ویتامین‌های گروه B در ترب منبع خوبی برای پیشگیری ازکمبود این ویتامین خصوصا در افراد سیگاری که نیاز به این ویتامین در آن ها بالا است، را جبران می‌کند.

امان از زمانی که سرفه‌های پی در پی راه نفس آدم را بند می‌آورد. در این صورت هیچ‌ چیز به اندازه ترب سیاه و عسل یک درمان قطعی و طبیعی نیست. این معجون باعث می‌شود که مخاط برونشیت روان شده و فوری دفع شود. به همین دلیل برای درمان سرفه و مشکلات تنفسی روش زیر فوق‌ العاده موثر است. تا از شر این سرفه های ازار دهنده نجات دهد.

یک ترب سیاه خوب و کمی عسل نیاز داریم، ترب سیاه را خوب بشورید سر ترب سیاه را بریده و مقداری از آنرا خالی کنید، داخلش کمی عسل طبیعی بریزید. ته ترب را کمی سوراخ کنید ( در یک ترب بزرگ حفره ای ایجاد کرده و همچنین در ته آن هم سوراخ ریزی به وجود آورید به طوری که آب قطره قطره از آن خارج شود.) و ترب را روی یک لیوان قرار دهید حدود ۵ ساعت بعد عسل مواد داخل ترب را درخود حل کرده و به درون لیوان می‌ریزد‌، عسل، عصاره داخل ترب رو حل میکنه و به معجونی تبدیل میشه که داروی معجزه‌گری برای سرفه‌های خشک و مزمن هستش، می توانید، روزی دو سه قاشق، مخصوصا حتما قبل از خواب یک قاشق غذاخوری از این معجون میل کنید. این کار را ۳ رور انجام دهید. خواهید دید در روز سوم کوچکترین اثری از سرفه‌های مزمن و حتی کهنه، دیگر وجود ندارد، در ضمن این معجون مانع بروز سنگ مثانه می‌‌شود، به‌ علاوه از انسداد مجاری تنفسی جلوگیری می‌کند و برای مشکلات گوارشی، کبدی، راه‌چاره‌ی خوبی پیدا کنید.

 

عسل و ترب سیاه

 

همچنین می‌توانید به جای ترب از شلغم (گزینه ترب سیاه بهتر است ) نیز استفاده کنید. اگر دسترسی به لیموی خوب دارید می‌توانید لیمو ترش را ورقه کرده در این معجون قرار دهید تا خواص بیشتری را داشته باشد.

توجه: موقع خرید ترب‌هایی را انتخاب کنید که کاملا سفت، سالم، بدون زدگی و بدون لک باشند. حواستان باشد که نباید این شربت را بیش از ۲۴ ساعت نگهداری کرد. به کودکان زیر ۷ سال مصرف این معجون ممنوع می‌باشد و در صورت انسداد مجاری صفراوی از مصرف آن خودداری شود.

خواص ترب سیاه برای پوست و مو

توجه : پیش از مصرف هرگونه ماسک بر روی صورت و نواحی حساس بدن، با مالیدن مقداری کمی از آن بر روی پوست دست خود به مدت حداقل ۲۰ دقیقه، از نداشتن حساسیت نسبت به آن اطمینان حاصل نمایید.

۱. پاک سازی پوست صورت
ترب سیاه به دلیل مقادیر بالای ویتامین B، روی و فسفر موجود در آن خواص سم زدایی قوی خون را دارد، اگر خون شما پاک سازی شود رنگ پوست روشن‌تر و سالم‌تر می‌شود.

۲. جوان سازی پوست صورت
ترب سیاه دارای مقدار زیادی آنتی اکسیدان های طبیعی از جمله ویتامین C است که چین و چروک پوست را کاهش داده و به جوان سازی پوست صورت کمک می‌کند. نوشیدن منظم آب ترب سیاه رادیکال های آزاد را از بین می‌برد و در نتیجه باعث جوانسازی پوست می‌شود.

۳. درمان لک ها و جای جوش صورت
آب ترب سیاه علاوه بر اینکه برای پیشگیری و درمان آکنه و جوش صورت مفید است به درمان لک های صورت و جای جوش کمک می‌کند. هر روز آب ترب سیاه را بنوشید یا آن را به صورت موضعی بر روی لکه های صورت بمالید و بگذارید ۱ ساعت بماند سپس با آب سرد خوب بشویید.

۴. درمان ریزش مو
نوشیدن روزانه آب ترب سیاه ریشه های مو را تقویت کرده و بهبود گردش خون در پوست سر ریزش مو را درمان می‌کند و باعث تقویت و افزایش رشد مو می‌شود.

۵. درمان موهای خشک و موهای چرب
آب ترب سیاه برای درمان موهای خشک و آسیب دیده و همچنین موهای چرب مفید است، همچنین آب ترب سیاه با کنترل چربی پوست به درمان شوره سر کمک می‌کند.

فواید دارویی و درمانی ترب سیاه برای سلامتی

۶. جنین و زنان باردار
ترب سیاه حاوی مقادیر بالایی ویتامین و مواد معدنی است که برای سلامتی جنین و زنان باردار در دوران بارداری مفید می‌باشند. کلسیم موجود در ترب سیاه باعث افزایش رشد استخوان های جنین و تقویت عضلات جنین می‌شود. اسید فولیک موجود در ترب سیاه برای جلوگیری از نقص های سیستم عصبی در جنین مفید می‌باشد. توجه داشته باشید که ترب سیاه ممکن است توسط باکتری های موجود در خاک آلوده شود و احتمال ابتلا به عفونت باکتریایی و انگلی در زنان باردار را افزایش دهد. پیش از مصرف ترب سیاه در دوران بارداری حتما با پزشک خود نیز مشورت کنید.

۷. دفع سنگ کلیه
ترب سیاه دارای خواص دیورتیک بوده و با افزایش ادرار به عنوان یک درمان طبیعی برای دفع سنگ کلیه شناخته می‌شود.

۸. کبد چرب
مقادیر بالای ویتامین B1، کلسیم و منیزیم موجود در ترب سیاه برای سک زدایی از کبد و درمان کبد چرب مفید است. همچنین ترب سیاه با خواص دیورتیک به درمان سنگ کیسه صفرا و کاهش درد آن کمک می کند.

۹. لاغری و کاهش وزن
ترب سیاه یکی از سبزیجات با کالری و کلسترول پایین و فیبر و آب فراوان است که باعث کاهش اشتها شده و به کاهش وزن و لاغری افراد کمک می‌کند.

۱۰. معده و دستگاه گوارش
ترب سیاه برای سم زدایی از معده مفید است و با مقادیر بالای آنتی اکسیدان به بهبود هضم غذا، کاهش اسیدیته معده، کاهش نفخ و سلامت دستگاه گوارش کمک می‌کند.

۱۱. یبوست
مقادیر بالای فیبر موجود در ترب سیاه باعث بهبود جرکات روده شده و به پیشگیری و درمان یبوست کمک می کند.

۱۲. سرماخوردگی و سرفه
ترب سیاه حاوی مقادیر بالای آنتی اکسیدان هایی از جمله ویتامین C است که باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شده و به درمان سرماخوردگی، آنفلونزا، برونشیت و سرفه کمک می کند.

 

عسل و ترب سیاه

 

خواص ترب سیاه و عسل برای سرماخوردگی

یک عدد ترب سیاه را بردارید و داخل آن را خالی کنید، مقداری عسل در آن بریزید و بگذارید یک شب به حال خود بماند. صبح روز بعد آب درون آن را بنوشید تا سیستم تنفسی شما را سم زدایی کند.

۱۳. دیابت و قند خون
ترب سیاه یکی از سبزیجات حاوی مقادیر کم کربوهیدرات است که می تواند باعث تنظیم سطح قند خون در افراد مبتلا به دیابت شود.

۱۴. فشار خون
مقادیر بالای پتاسیم موجود در ترب سیاه برای کاهش فشار خون بالا و تنظیم سطح فشار خون مفید است.

۱۵. کلسترول خون
ترب سیاه باعث بهبود جریان خون شده و متابولیسم چربی در بدن را افزایش می دهد در نتیجه به کاهش کلسترول موجود در دیواره رگ های خونی کمک می کند.

۱۶. سلامت قلب
ترب سیاه با کاهش فشار خون و کلسترول بالای خون به سلامت قلب کمک کرده و خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی، حمله ی قلبی و آتروزاسکلروزیس را کاهش می دهد.

۱۷. سرطان
ترب سیاه دارای خواص آنتی اکسیدانی بالا بوده و خطر ابتلا به انواع سرطان را کاهش می دهد.

۱۸. درمان گریوز تیروئید
بیماری گریوز نوعی بیماری خود ایمنی است که در اثر فعالیت بیش از حد غده ی تیروئید ایجاد می شود. تحقیقات نشان داده که مصرف منظم ترب سیاه به دلیل مقادیر بالای گوگرد که دارد به درمان این بیماری کمک می کند.

۱۹. درمان بیماری اسکوربوت
اسکوربوت یک بیماری است که در اثر کمبود ویتامین C در بدن ایجاد می شود؛ ترب سیاه حاوی مقادیر بالای ویتامین C می باشد به همین دلیل به درمان این بیماری کمک می کند.

۲۰. استرس و افسردگی
مقادیر بالای پتاسیم و منیزیم موجود در ترب سیاه با افزایش تولید انتقال دهنده های عصبی به بهبود خلق و خو، کاهش استرس و درمان افسردگی کمک می کنند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی