عسل درمانی

درمان و مراقبت با عسل

عسل درمانی

درمان و مراقبت با عسل

من در این وبلاگ میخواهم روش های پیشگیری و درمان بیماری مشکلات دیگر را با عسل به شما آموزش دهم با من همراه باشید

طبقه بندی موضوعی

زیان‌ها و خواص شیر و عسل

پنجشنبه, ۲۷ تیر ۱۳۹۸، ۱۲:۱۷ ب.ظ

خواص شیر و عسل

خواص شیر و عسل آنقدر زیاد است که میتوان گفت مصرف آن یکی از بهترین راه ها برای سلامت و بهبود بدن می باشد. با توجه به اینکه هریک دارای مقدار زیادی ویتامین و مواد معدنی می باشند، معجون شیر با عسل یک روش خوب برای کاهش مصرف شکر و کمک به تغذیه سالم تر برای بدن است. برای افرادی که دارای اضافه وزن هستند، عسل نه تنها خطر مرض های قلبی عروقی را کاهش می دهد، بلکه از افزایش وزن نیز جلوگیری می کند. مخلوط شیر و عسل باعث به وجود آمدن یک غذای بسیار مقوی و سالم می شود که دیگر اثری از سردی شیر هم در آن مشاهده نمی شود. همچنین آنزیم های موجود در عسل به هضم شیر کمک می کنند. خواص عسل و شیر برای پوست و مو به طور جداگانه مفید بوده اما اگر باهم مصرف شود، این دو می توانند مکمل هم باشد و کمک بیشتری به سلامتی پوست و مو کنند.

ویژگی های شیر و عسل

عسل به علت ویژگی های آنتی اکسیدانی ، ضد باکتری و ضد قارچی و همچنین آرام بخش و ضد التهاب بودن آن بر مسائل تنفسی ، برای سلامتی بسیار مفید بوده و مورد استفاده قرار می گیرد. از سوی دیگر، شیر به علت داشتن ویتامین ، مواد معدنی ، کلسیم ، پروتئین حیوانی و اسید لاکتیک مورد توجه می باشد. خواص شیر و عسل معجون سحر آمیزی است که تاثیر به سزایی بر سلامت و زیبایی بدن دارد، ویتامین های شیر و عسل زمانی که باهم ترکیب شوند منجر به برخی مزایای منحصر به فرد و مطلوب می شوند.

خواص شیر و عسل برای سلامت بدن

ضد پیری

مردم در بسیاری از تمدن های باستانی از جمله یونان، رومی ها، مصری ها و سرخپوستان برای حفظ جوانی خود شیر و عسل می نوشیدند. از آنجایی که شیر و عسل می تواند به زندگی طولانی کمک کند، این ترکیب به عنوان ” اکسیر زندگی” شناخته می شود.
آنتی اکسیدان های موجود در این ترکیب با رادیکال های آزاد مقابله می کنند. حتما می دانید که این مولکول های مضر به هیچ یک از ارگان های بدن رحم نمی کنند و باعث پیری زودهنگام پوست و بروز چین و چروک می شوند. مصرف شیر و عسل از این زودهنگام چین و چروک و لک های مربوط به پیری پیشگیری می کنند.

کمک به هضم غذا

سال هاست عسل به عنوان یک منبع پری بیوتیک شناخته شده و مواد مغذی باعث رشد روده و دستگاه گوارش می شود. کربوهیدرات ها و الیگوساکاریدها در عسل باعث عملکرد سالم و مناسب این باکتری های مفید می شوند که برای نگهداری و سلامت دستگاه گوارش ضروری می باشند. هنگامی که توازن باکتری در دستگاه گوارش مناسب است، تعدادی از شرایط تحریک کننده از جمله: یبوست ، گرفتگی ، التهاب جلوگیری کرده و رشد باکتری های مضر را از بین می برد.

افزایش استقامت

یک لیوان شیر و عسل هر روز صبح به استقامت بدن کمک می کند. در حالی که شیر حاوی پروتئین است، عسل حاوی کربوهیدرات لازم برای تحرک مفید متابولیسم بدن می باشد. پروتئین های حیوانی از شیر توسط آنزیم ها به اسیدهای اساسی تجزیه می شوند و سپس برای ایجاد پروتئین قابل استفاده برای بدن اصلاح می شوند. مواد اضافی در این تغییر پس از آن اکسید شده و به عنوان انرژی قابل استفاده است. پروتئین بخش مهمی از رژیم غذایی انسان می باشد. شیر و عسل برای کودکان و نوجوانان باعث افزایش نیروی جسمانی می شود.

مزایای شیر و عسل برای درمان بی خوابی

خواص شیر و عسل در شب هر دو به طور سنتی به عنوان درمان بی خوابی مورد استفاده قرار می گیرند، که عسل باعث افزایش ترشح مقدار انسولین شده و همچنین تریپتوفان را به مغز آزاد می کند. تریپتوفان به طور معمول به سروتونین تبدیل شده که موجب آرامش می شود، علاوه بر این سروتونین به طور معمول به ملاتونین تبدیل شده و می تواند کمک خوبی برای کاهش بی خوابی باشد.

سلامت استخوان

عسل در جذب کلسیم شیر به بدن کمک می کند. بنابراین، مصرف عسل و شیر با هم علاوه بر اینکه باعث به وجود آمدن مواد مغذی برای بدن می شود، همچنین به جذب آن نیز کمک می کند. مقدار کلسیم مناسب می تواند باعث از بین بردن پوکی استخوان و التهاب مفاصل شود.

پاک کننده پوست

عسل و شیر دارای خواص ضد میکروبی و پاک کننده هستند. این ویژگی ها هنگامی که هر دو باهم ترکیب شوند افزایش پیدا می کند. بسیاری از پاک کننده ها با استفاده از شیر و عسل تهیه شده زیرا این مخلوط باعث سلامتی پوست می شوند. همچنین می توانید از حمام شیر و عسل لذت ببرید، به این صورت که شیر و عسل را به یک میزان مخلوط و به آب می افزاییم.

خواص شیر و عسل

خواص ضد باکتری

تحقیقات نشان داده است که ترکیب شیر و عسل بر روی باکتری های استافیلوکوک تاثیر بیشتری نسبت به شیر و عسل به طور جداگانه دارند. همچنین افزودن عسل به شیر تقریبا گرم، یبوست و بیماری های روده را درمان کرده و برای درمان اختلالات تنفسی مانند: سرماخوردگی و سرفه مناسب است.برای درمان بیماری های ریوی ازجمله: سرفه ، خلط سینه و سل ، به مدت ۲ الی ۳ ماه هر روز صبح و عصر یک لیوان شیر جوشیده و ولرم را با عسل مخلوط نموده و بنوشید. کسانی که ریه آنها عفونت کرده است از شربت عسل به مدت ۱ الی ۳ ماه استفاده کنند و یا عسل را با شیر ولرم مخلوط نموده و بنوشند.

درمان نقرس

کسانی که نقرس دارند ۳۰ گرم فندق و یک قاشق غذا خوری عسل را همراه یک لیوان شیر بعنوان صبحانه میل کنند. ابتدا فندق را خوب جویده و میل کنید سپس عسل را با شیر ولرم نزدیک به سرد مخلوط نموده و بنوشند.

مزایای شیر و عسل برای کودکان

خواص شیر و عسل برای سرماخوردگی کودک شما مفید بوده، به طوری که شما می توانید از ترکیب شیر و عسل برای بهبود علائم سرفه یا گلو درد استفاده کنید تا کودک بهتر بخوابد و بدن او به راحتی بتواند با بیماری مقابله کند.

برای چاقی

خواص شیر و عسل برای چاقی موثر بوده، به این صورت که همراه صبحانه یک لیوان شیر با یک قاشق عسل میل کنید و بعد از غذا ترکیب زنیان همراه یک قاشق عسل مصرف کنید.

خشکی پوست

خواص شیر و عسل به عنوان یک ماسک خانگی برای پوست، باعث در خشندگی و از بین بردن خشکی پوست می شود و خاصیت آبرسانی دارد و گاها برای درمان ترک لب هم مورد استفاده قرار می گیرد.

ترمیم مو

نصف قاشق غذا خوری عسل با یک فنجان شیر پرچرب را مخلوط کرده و روی مو قرار داده سپس بعد از یک ساعت با شامپوی معمولی آبکشی نمایید، که موجب درخشندگی و لطافت مو می شود.

خطر خوردن عسل با شیر داغ

خواص ضد میکروبی عسل و شیر و ترکیب آنها با هم افزایش می‌یابد و مصرف این معجون برای کسانی که در معرض عفونت قرار دارند، مفید است. ارزش تغذیه‌ ای شیر نیز با اضافه کردن عسل به آن افزایش می‌یابد و برای کسانی که سوءتغذیه دارند، مصرف این نوشیدنی بسیار کارساز خواهد بود. البته با وجود خواص فراوان و نکات مثبتی که این شیرین‌کننده در مقایسه با قند و شکر دارد، باید به این نکته توجه کرد که در مصرفش زیاده‌ روی نشود؛ زیرا در این صورت نیز می‌تواند زمینه‌های چاقی و اضافه وزن را به بار آورد.

اما نکته مهم این است افرادیکه به مصرف نوشیدنی های داغ با عسل علاقه دارند باید بدانند که نباید عسل را در نوشیدنی های با حرارت بیش از ۴۰ درجه سانتیگراد مخلوط کنند، زیرا دمای بالای عسل منجر به تولید و فعال شدن سمی موسوم به HMF می شود که اثر فوری ندارد و به مرور زمان در کبد ته نشین شده و سلامتی فرد را با خطر جدی مواجه می کند که دمای شیر یا هر نوشیدنی دیگری که قرار است عسل به آن اضافه شود، باید نیمه گرم یا ولرم بوده و از این دما بالاتر نباشد.

شیر و عسل حاوی خواص ضدباکتریایی است

مصرف شیر و عسل خواص مفیدی برای مقابله با برخی باکتری ها دارد. زمانی که عسل و شیر گرم می خورید یبوست ، نفخ و دیگر مشکلات مربوط به روده ها و همچنین مشکلات دستگاه تنفسی مانند سرماخوردگی و سرفه برطرف می شود.

حرف آخر

توصیه می شود این نوشیدنی را در برنامه روزانه خود بگنجانید و از خواص این دو ترکیب بهره مند شوید. اگر رژیم غذایی سالمی داشته باشید، ورزش کنید و از مصرف دخانیات دور باشید حتماً مصرف این نوشیدنی فواید زیادی برای بدنتان خواهد داشت.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی