عسل درمانی

درمان و مراقبت با عسل

عسل درمانی

درمان و مراقبت با عسل

من در این وبلاگ میخواهم روش های پیشگیری و درمان بیماری مشکلات دیگر را با عسل به شما آموزش دهم با من همراه باشید

طبقه بندی موضوعی

عسل و پرتقال

چهارشنبه, ۲۶ تیر ۱۳۹۸، ۰۹:۴۷ ق.ظ

 عسل و پرتقال صبحانه ای درمانگر

در خصوص خواص فوق العاده‌ی عسل زیاد شنیده‌اید. اما احتمالاً نمی‌دانید که ترکیب آن با پرتقال یک درمان طبیعی برای تمام خانواده است. اگر شما پرتقال عسلی در اختیار داشته باشید یک منبع انرژی طبیعی و ایده‌آل برای شروع یک روز بانشاط در اختیار دارید. این منبع انرژی طبیعی یک درمان ضدمیکروبی است.

این صبحانه را به کودکان و افراد سالمند نیز توصیه می‌کنیم که سیستم ایمنی ضعیف‌تری دارند. این صبحانه همچنین برای روزهای سرد که گلودرد، سرماخوردگی، آنفلوانزا و یا آلرژی‌ها بیشتر می‌شود فوق‌العاده است.
درست است که صبح‌ها، همه‌ی ما برای رسیدن به محل کار یا تحصیل عجله داریم؛ اما روش‌های سریع و ساده‌ای برای تهیه‌ی یک صبحانه‌ی معجزه‌گر، خوشمزه و پرخاصیت وجود دارد. در این مطلب در خصوص صبحانه‌ای خوشمزه و شفابخش که با پرتقال و عسل تهیه می‌شود بیشتر توضیح می‌دهیم. توصیه می‌کنیم برای ارتقای سلامتی و یا محض تنوع این صبحانه را در برنامه‌ی روزانه‌تان بگنجانید.

عسل و پرتقال

عسل و پرتقال یک ترکیب ویژه

خیلی از افراد به آب پرتقال میز صبحانه عادت دارند و برای برخی دیگر نوشیدن این آب میوه در وعده‌ی صبحانه بسیار شاهانه به نظر می‌رسد. احتمالاً تصور می‌کنید در صبحانه‌ی مورد نظر ما نیز قرار است داخل آب پرتقالتان عسل بریزید. اما پیشنهاد ما سالم‌تر است.

پرتقال؟ بله، اما به صورت میوه‌ی درسته نه آب میوه!

حتماً می‌دانید که پرتقال مانند لیموترش سرشار از ویتامین C و دیگر آنتی‌اکسیدان‌ها است. در خصوص آب پرتقال باورهایی وجود دارد که باید به واقعیت‌ها پی ببرید.

واقعیت این است که نوشیدن یک لیوان آب پرتقال در روز الزاماً شما را از سرماخوردگی دور نمی‌کند.

در واقع ویتامین C، ما را از چنین بیماری‌های دور نمی‌کند بلکه مدت زمان آن را کوتاه می‌کند. این ویتامین سیستم ایمنی بدن ما را تقویت می‌کند اما از بروز آنفلوانزای فصلی جلوگیری نمی‌کند.

بنابراین اگر قرار باشد بین میوه‌ی پرتقال و آب پرتقال یکی را انتخاب کنید بهتر است دست روی میوه‌ی درسته بگذارید. باید بدانید داخل هر لیوان آب پرتقال حدود ۳ عدد پرتقال آب گیری می‌شود و این میزان حاوی ۲۱۰ کالری است.

مهمتر اینکه با آب‌گیری این میوه بخشی از ترکیبات اصلی آن یعنی فیبرها از بین می‌رود. آب پرتقال سرشار از فروکتوز است.

این ترکیب باعث تحریک انسولین نمی‌شود و آن را مقاوم‌تر می‌کند. به این ترتیب نیز آب پرتقال به اندازه‌ی پرتقال در جهت رفع اشتها و گرسنگی‌تان کارساز نخواهد بود. در نتیجه امکان افزایش وزن با نوشیدن آب پرتقال بیشتر است. برعکس، مصرف میوه‌ی کامل پرتقال خواص بی‌شماری به بدن می‌رساند.

گوشت این میوه سرشار از پکتین است که فیبر محلول در آب محسوب می‌شود. این فیبر مانع از جذب کلسترول در روده‌ها شده و از قلب ما مراقبت می‌کند. ترکیب عسل با این میوه سیستم ایمنی ما را تقویت و با التهاب‌ها مقابله می کند و درمانی فوق العاده و سرشار از آنتی اکسیدان محسوب می‌شود.

توصیه می‌کنیم پرتقال عسلی را صبح‌ها و به صورت ناشتا میل کنید.

زمانی که معده خالی است بدن ترکیبات درمانی را سریع‌تر جذب می‌کند.
اگر می‌خواهید از عمر طولانی برخوردار شوید پرتقال را همراه عسل بخورید
هیچ کس از چروک خوشش نمی آید اما محصولات ضد پیری و ضد چروک بسیار گران هستند و همه قدرت خرید آنها را ندارند. در ضمن، مواد شیمیایی داخل آنها ممکن است برای پوست شما ضرر داشته باشد. اما می توانید در خانه ماسک های طبیعی تهیه کنید.

مزایا و خواص ماسک پرتقال

پرتقال یا هر میوه ای از مرکبات، غنی از آنتی اکسیدان هستند که پوست را سفت و رنگ آن را خوب می کند.

بنابراین با کم شدن چروک ها در طی چند روز، چهرۀ شما را جوان تر و شاداب تر می شود.

پرتقال از مرکباتی است که برای آکنه مفید می باشد. سیتریک اسید موجود در این میوه به عنوان سفت کننده ای طبیعی عمل می کند و جوش ها را نیز خشک می کند.
پرتقال، پوست را از هر سمی پاک می کند که نتیجه آن درخشان تر و شفاف تر شدن پوست می باشد.

پرتقال سفید کننده ای طبیعی است که رنگ پوست شما را روشن تر می کند.
ماسک صورت پوست پرتقال برای پوست های چرب بسیار موثر است و چربی های ناخواسته را از روی پوست جذب می کند.
در تغییر رنگ در زیر آفتاب خوب است و پوستی هموار را به ما می دهد.
ماسک پرتقال سلول های مرده پوست را پاک می کند و پوست را سالم و تمیز نگه می دارد.

طرز تهیه ماسک عسل و پرتقال

یک قاشق چایخوری عسل،چند قطره آب پرتقال تازه، هرگاه خواستید تا چروک های صورت شما از بین بروند این ماسک را روی صورت خود بمالید. البته مراقب باشید که اطراف چشمان خود نمالید که خطرناک است.

اجازه دهید ۲۰ دقیقه روی پوستتان بماند و سپس آبکشی کنید. این کار را می توانید سه بار در هفته انجام دهید. پس از چند بار استفاده تاثیر آن را به وضوح روی پوست خود خواهید دید.

برای آشنایی و یادگیری صبحانه با عسل و پرتقال به مقاله صبحانه هایی با عسل و پرتقال مراجعه کنید.

  • علی جرجانی

خواص عسل

عسل

عسل و پرتقال

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی