عسل درمانی

درمان و مراقبت با عسل

عسل درمانی

درمان و مراقبت با عسل

من در این وبلاگ میخواهم روش های پیشگیری و درمان بیماری مشکلات دیگر را با عسل به شما آموزش دهم با من همراه باشید

طبقه بندی موضوعی

۱۸ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۸ ثبت شده است

عسل برای سرمایی ها مفید است

دوشنبه, ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۰۹:۳۵ ق.ظ

عسل برای سرمایی ها مفید است. شما اگر از آن دسته از انسان ها هستید که اگر سردتان شد هر چقدر هم که لباس گرم بپوشید باز هم سردتان می شود پس سرمایی هستید.

معمولا سرمایی ها زمستان را دوست ندارند و فصل مورد علاقه آن ها تابستان است که همواره از کنار وسایل گرمایشی در زمستان جنب نمی خورند.

ممکن است برایتان عجیب باشد ولی اگر بیش از حد سرمایی هستید باید بگویم که مطمئنا برایتان خطرناک است.
براساس بررسی های پژوهشگران، ایمنی بدن افرادی که بیش از حد سرمایی هستند پایین است به همین دلیل آن ها در مقایسه با دیگران آسیب پذیرتر هستند و بیشتر در معرض بیماری ها قرار می گیرند. البته متخصصان می گویند به کمک روش های درمانی طبیعی، به عنوان مثال کمک گرفتن از طب هندی، چینی و سنتی ایرانی می توان با مشکل سرمایی بودن بیش از حد مقابله کرد.

به عنوان مثال کاهش مصرف لبنیات و ترشیجات و قرار دادن مواد غذایی با طبیعت گرم در برنامه غذایی و نوشیدن دمنوش های گیاهی به ویژه دارچین، زنجبیل و چای سبز به جای چای سیاه تا حد زیادی کمک کننده است. این در حالی است که به گفته محققان ژاپنی، افراد سرمایی بیشتر از بقیه دچار سرماخوردگی فصلی می شوند و اگر به فکر درمان مناسب نباشند در معرض مشکلات ریوی قرار می گیرند. بنابراین اگر خواهان عمر طولانی تری هستید باید به جنگ این سرماخوردگی های به ظاهر ساده بروید و اجازه ندهید به بیماری های مزمن تبدیل شوند.

 

عسل برای سرمایی ها

 

فواید عسل برای سرمایی ها

شاید یکی از بهترین توصیه ها این باشد که هر روز صبح یک قاشق عسل طبیعی با موم بخورید. عسل برای سرمایی ها مفید است زیرا با این اقدام نه تنها از بروز سرماخوردگی های سخت پیشگیری می کنید، بلکه در صورت ابتلا نیز علائم بیماری بسیار خفیف خواهد بود. همچنین به کمک این راهکار ساده به تدریج حس سرمایی بودن شما از بین می رود و راحت تر سرمای هوا را تحمل می کنید.

البته در صورتی که دیابتی هستید یا از مشکل اضافه وزن رنج می برید نباید در مصرف عسل زیادی روی کنید تا به اصطلاح از آن سوی پشت بام نیفتید!

  • علی جرجانی

اثرات فوق العاده عسل و سیاه دانه

دوشنبه, ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۰۹:۳۱ ق.ظ

در این مطلب می‌خواهیم درباره خواص سیاه دانه و بیشتر از آن، درباره خواص عسل و سیاه دانه صحبت کنیم. خیلی خوب است که سیاه دانه به دلیل داشتن خواص عالی برای سلامتی، به عنوان مکمل غذایی مصرف شود.

سیاه دانه را پیامبر اکرم(ص) درمان هر دردی به جز مرگ می دانست. خواص و فواید سیاه دانه و عسل به قدری فراوان هستند که از درد ناخن پا تا درد و بیماری های نوک موی سر را می توان با آن درمان کرد.

موثر در درمان آسم

تیموکینون یکی از اجزای اصلی نایجلا ساتیوا ( سیاه دانه ) است و با استناد به مطالعه موردی انجام شده بر حیوانات، تاثیر آن از تاثیر داروی فلوتیکازون که داروی آسم محسوب می‌شود بیشتر است. یک مطالعه دیگر که بر انسان انجام شد، دریافت که عصاره به دست آمده از جوشاندن سیاه دانه، اثرات ضد آسمی قوی دارد. البته ممکن است سیاه دانه به اندازه تئوفیلین یا سالبوتامول موثر نباشد.

ضد حساسیت

شما یا افراد دیگری که حساسیت دارند، می‌توانید مصرف سیاه دانه را امتحان کنید. زیرا یکی از خواص سیاه دانه، ضد حساسیت بودن آن است.
در ۱۹۹۳، دکتر نیرمال چاکراواتی در تحقیق خود اثبات کرد که کریستال نیژلون تاثیرات سرکوب کننده دارد. این کریستال، ماده‌ای که باعث ترشح هیستامین می‌شود را مهار می‌کند. هیستامین ماده‌ای است که در بدن ترشح شده و منجر به واکنش‌های حساسیتی مانند آسم می‌شود. روغن معطر سیاه دانه، فرار است. این روغن برای افراد مبتلا به آسم بسیار مفید است.

تقویت سیستم ایمنی

یکی از خواص سیاه دانه برای سلامتی، تقویت سیستم ایمنی از طریق افزایش رشد سلول‌های تی به عنوان کشنده طبیعی سلول است. سخنگوی موسسه ایمونولوژی دانشگاه مونیخ گفت عصاره سیاه دانه به عنوان ماده تنظیم کننده فرآیندهای طبیعی به کار می‌رود. این می‌تواند یکی از دلایلی باشد که بر اساس آن سیاه دانه می‌تواند با بیماری‌هایی مانند سرطان که به سیستم ایمنی حمله می‌کنند، مبارزه کند.

خنثی کردن سموم

سموم می‌توانند عملکرد اندام‌های حیاتی بدن مانند کبد و ریه را مختل کنند. سم می‌تواند بر اعضاء مختلف بدن تاثیر بگذارد. اما جای نگرانی نیست. ساپونین موجود در سیاه دانه می‌تواند سموم را دفع کند. در نتیجه اختلالات دستگاه تنفسی و همچنین مشکلاتی مانند اسهال که ناشی از سموم هستند نیز با مصرف سیاه دانه کاهش می‌یابند.

ضد باکتری در دستگاه گوارش

با استناد به تحقیق منتشر شده در مجله دارویی پاکستان، روغن سیاه دانه در کشتن باکتری‌هایی مانند وﯾﺒﺮﯾﻮ ﮐﻠﺮا، و ای کولای به دستگاه گوارش کمک می‌کند. تاثیر روغن سیاه دانه از داروی آمپی‌سیلین بیشتر است.

افزایش تمرکز

اسید لینولئیک که می‌توانیم به آن امگا۶ و امگا۳ نیز بگوییم برای تامین مواد مغذی و افزایش هوش مفید بوده و به گردش خون در مغز نیز کمک می‌کند.

 

عسل و سیاه دانه

  • علی جرجانی

اسکراب عسل

دوشنبه, ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۰۹:۲۹ ق.ظ

اسکراب عسل ساده اما در عین حال موثر برای مالش صورت است که به لایه‌برداری سلول‌های مرده پوست کمک می‌کند و آن را دوباره جوان می‌کند.

پوست شاداب و زیبا می تواند سن شما را کمتر از آنچه هستید نشان دهد و زیبایی شما را دو چندان کند. استفاده از اسکراب های خانگی می تواند بدون صرف هزینه به شما در داشتن پوستی شاداب کمک کند.
اگر مایلید پوست صورتتان را با مواد طبیعی درخشان کنید و لطافت خاصی به آنها بدهید توصیه می کنیم از عسل استفاده کنید این ماده پرخاصیت می تواند تاثیرات زیادی روی نرم شدن پوست و همچنین درمان جوش و آکنه صورت بگذارد.
داشتن پوستی زیبا، شفاف و صاف آرزوی هر فردی است و داشتن چنین پوستی راحت نیست.
درست کردن اسکراب عسل برای صورت خیلی آسان است و از آن بهتر این‌که احتمالا بیشتر مواد اولیه را از قبل در خانه دارید.
قبل از هر چیز، مهم است اشاره کنم که شما باید همیشه از عسل خام و ترجیحا ارگانیک برای درمان ناراحتی‌های پوستی استفاده کنید (چون بسیاری از عسل‌هایی که در فروشگاه‌ها فروخته می‌شود تقلبی است). به این طریق می‌توانید مطمئن باشید که عسل‌تان حاوی تمام خواص شفابخش مورد نیاز پوست است.

 

اسکراب عسل

 

مواد لازم اسکراب عسل:

  • ۱ قاشق غذاخوری عسل خام ارگانیک
  • ۱ قاشق غذاخوری شکر دانه‌ریز یا جوش شیرین
  • چند قطره آب لیموی تازه (اختیاری)

طرز تهیه اسکراب عسل:

تمام اجزا را با هم مخلوط کنید و آن را روی صورت قرار دهید. ترکیب را با ملایمت حدودا یک دقیقه به صورت ماساژ دهید و سپس بگذارید چند دقیقه‌ی دیگر بماند. سپس با آب شست و شو دهید و از مرطوب‌کننده استفاده کنید.

  • علی جرجانی

فواید عسل برای مو

دوشنبه, ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۰۹:۲۰ ق.ظ

فواید عسل برای مو بسار موثر است البته خواص شگفت انگیز عسل بر کسی پوشیده نیست، اما ما اغلب با خواص خوراکی آن آشناییم و نمی‌دانیم این ماده عالی چه تاثیر فوق العاده‌ای بر روی زیبایی ما دارد.

عسل دارویی عالی برای تضمین سلامت‌مان است. انرژی بدن را افزایش می‌دهد، قند مورد نیازمان را فراهم می‌کند، با بی‌خوابی مبارزه می‌کند، به کاهش وزن کمک می‌کند و هضم غذا را راحت‌تر می‌کند.
علاوه بر منفعت‌هایی که برای سلامت‌مان دارد، عسل می‌تواند در زیبایی هم نقش بسزایی داشته باشد. عسل سرشار از مواد ضد عفونی کننده، آنتی باکتریال، آنتی اکسیدان، ضد التهاب و مرطوب کننده است و می‌تواند موتان را درخشان و با طراوت کند.

فواید عسل برای مو

موهای درخشان

برای براق کردن موهایتان می‌توانید مخلوطی از یک قاشق چای خوری عسل به همراه آبلیموی تازه فشرده شده و یک لیتر آب گرم تهیه کنید. طبق معمول با شامپوی همیشگی موهایتان را بشویید، سپس مخلوط عسل را برروی موهایتان بریزید. اجازه دهید موهایتان به صورت عادی خشک شود، نیازی به شستن مخلوط عسل از روی موهایتان نیست.

جلوگیری از ریزش مو

یکی از فواید عسل برای مو درمان ریزش آن است. اگر نگران ریزش موتان هستید از عسل استفاده کنید. این ماده شگفت انگیز علاوه بر این که از ریزش موها جلوگیری می‌کند، رشد آن ها را هم افزایش می‌دهد.
۱ قاشق غذاخوری عسل را با همان مقدار آب پیاز مخلوط کنید. پوست سر و ریشه موهایتان را با استفاده از آن ماساژ دهید. اجازه دهید ۳۰ دقیقه بر روی سرتان بماند سپس طبق معمول سرتان را با شامپو بشویید. از این درمان ۲ بار در هفته استفاده کنید.
می توانید به جای درمان بالا این ماسک را درست کنید. مقدار مساوی عسل و ماست را با هم ترکیب کنید. آن را بر روی موهای خیس‌تان بمالید. ۳۰ تا ۴۰ دقیقه صبر کنید، سپس موهایتان را با شامپو بشویید. از این ماسک ۲ تا ۳ بار در هفته استفاده کنید.

 

فواید عسل برای مو

 

درمان موهای خشک و آسیب دیده

یکی دیگر از فواید عسل برای مو ، مرطوب و نرم کنندگی آن است، همچنین عسل حاوی ویتامین و مواد معدنی است که موها لازم دارند، در نتیجه درمانی عالی برای مبارزه با موهای خشک، شکننده و آسیب دیده است. عسل، حتی می‌تواند خارش پوست سر را هم برطرف کند.
نصف فنجان عسل طبیعی را با یک چهارم فنجان روغن زیتون طبیعی در کاسه‌ای مخلوط کنید. آن را برای چند ثانیه درون ماکروویو قرار دهید تا کمی گرم شود.
از پوست سر تا نوک موهایتان را به این ترکیب آغشته کنید. اجازه دهید ۱۰ تا ۲۰ دقیقه بر روی سرتان بماند. سپس سرتان را با یک شامپوی ملایم بشویید. از این درمان ۲ بار در هفته استفاده کنید تا با نتیجه خارق العاده‌اش غافلگیرتان کند!

نرم‌کننده مو

برای داشتن موها و پوست سری سالم می‌توانید از مخلوط یک دوم فنجان عسل و دو قاشق سوپخوری روغن زیتون استفاده کنید. موهایتان را با مخلوط عسل آغشته کنید، سپس پوششی روی سرتان بگذارید و اجازه دهید برای سی دقیقه روی سرتان بماند. بعد از سی دقیقه شامپو بزنید و طبق معمول موهایتان را بشویید.

  • علی جرجانی

خواص باارزش عسل برای پوست

دوشنبه, ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۰۹:۱۸ ق.ظ

خواص عسل برای پوست زیاد است که به کمک آن می‌توانید زیبایی را به صورت تان باز گردانید. با رویال همراه باشید.

عسل یکی از قدیمی‌ترین خوراکی‌هایی است که بشر شناخته‌است و قرن‌ها است که نه تنها به عنوان خوراکی استفاده می‌شود، بلکه خواص دارویی شگفت‌انگیزی دارد. یکی از فواید بسیار زیاد عسل برای سلامتی این است که می‌تواند برای درمان جوش و آکنه مفید باشد، جای زخم و لکه‌ها را محو می‌کند و عموما ظاهر بهتری به پوست می‌دهد. درست کردن ماسک صورت با عسل بسیار ساده است و به این طریق می‌توانید از تمام فواید شفابخش عسل بهره‌مند شوید.

برای درمان آکنه یا هر نوع لکه‌ی پوستی، مهم است بدانید که درمان‌های موضعی از قبیل عسل، فواید زیر را دارد:

  • آلودگی‌ها را از پوست پاکسازی می‌کند
  • باکتری‌ها را می‌کشد
  • رطوبت‌رسانی می‌کند و به عنوان سپری در برابر عفونت عمل می‌کند
  • تورم را کاهش می‌دهد
  • به درمان زخم‌ها کمک می‌کند

علاوه بر آن، هم‌چنین مهم است بدانید که درمان‌های موضعی فاقد مواد شیمیایی آزاردهنده و ترکیبات مصنوعی‌ای هستند که می‌تواند حتی مشکل را تشدید کند.

چگونه خواص عسل برای پوست اثبات می شود؟

در اینجا دلایل بسیاری آمده‌است که چرا عسل را روی پوست‌تان بگذارید و از آن برای درمان آکنه استفاده کنید، از شر جوش‌ها خلاص شوید، زخم‌ها را درمان کنید، و سوزش را برطرف کنید.

قبل از هر چیز، مهم است اشاره کنم که شما باید همیشه از عسل خام و ترجیحا ارگانیک برای درمان ناراحتی‌های پوستی استفاده کنید (چون بسیاری از عسل‌هایی که در فروشگاه‌ها فروخته می‌شود تقلبی است). به این طریق می‌توانید مطمئن باشید که عسل‌تان حاوی تمام خواص شفابخش مورد نیاز پوست است.

  • علی جرجانی

ماسک عسل و نمک دریا

دوشنبه, ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۰۹:۱۶ ق.ظ

ماسک عسل و نمک دریا که به خاطر خواص آنتی‌باکتریال‌اش مشهور است و مانند یک لایه بردار فوق‌العاده عمل می‌کند تا سلول‌های مرده‌ی پوست را از بین ببرد و هم‌چنین به آن استحکام بدهد.

نمک دریایی یکی از مهمترین منابع طبیعی برای زیباسازی و بهداشت پوست و مو است که علاوه بر مصرف خوراکی به صورت ماسک از آن استفاده می‌شود که در ایجاد تعادل، محافظت و بازگرداندن پوست به حالت طبیعی موثر است.
با نمک دریایی می توانید زیبایی خود را تقویت کنید. ماسک صورت نمک دریایی برای جوانی و رفع مشکلات پوست بسیار موثر است.

پوست شاداب و زیبا می تواند سن شما را کمتر از آنچه هستید نشان دهد و زیبایی شما را دو چندان کند. استفاده از ماسک های خانگی می تواند بدون صرف هزینه به شما در داشتن پوستی شاداب کمک کند. پس سعی کنید با پیدا کردن بهترین ماسک ها برای پوستتان از فواید آنها بی بهره نباشید.
اگر مایلید پوست صورتتان را با مواد طبیعی درخشان کنید و لطافت خاصی به آنها بدهید توصیه می کنیم از عسل استفاده کنید این ماده پرخاصیت می تواند تاثیرات زیادی روی نرم شدن پوست و همچنین درمان جوش و آکنه صورت بگذارد.
داشتن پوستی زیبا، شفاف و صاف آرزوی هر فردی است و داشتن چنین پوستی راحت نیست. باید به‌جای صابون صورت را با عسل شستشو داد. متخصصان زیبایی نیز خواص معجزه‌آسای عسل را بر پوست تایید می‌کنند.
شوینده‌های صورت همچون صابون و شامپو بدن، به علت داشتن مواد شیمیایی می‌تواند پوست را خشک کند و به آن آسیب برساند. برخلاف شوینده‌های شیمیایی، عسل که سرشار از آنتی‌اکسیدان است، می‌تواند به‌راحتی ناخالصی‌های پوست را برطرف کند و میزان PH بدن را تنظیم کند.

 

ماسک عسل و نمک دریا

 

مواد لازم ماسک عسل و نمک دریا:

  • ۱ قاشق غذاخوری عسل خام ارگانیک
  • ۱ قاشق غذاخوری نمک دریا
  • چند قطره روغن زیتون یا روغن‌های طبیعی دیگر

طرز تهیه ماسک عسل و نمک دریا:

تمام مواد اولیه را در یک ظرف مخلوط کنید. ترکیب به‌دست آمده را با حرکت‌های دایره‌وار ملایم روی پوست مرطوب قرار دهید. بگذارید ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بماند، سپس با آب گرم شست و شو دهید.

  • علی جرجانی

ماسک عسل و کلپ ( اشنه دریایی ) و ماست

چهارشنبه, ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۰۹:۴۰ ق.ظ

ماسک عسل و کلپ برای باز شدن منافذ پوست مفید است و پوست را پاکسازی می‌کند.

خوردن کلپ و دیگر جلبک‌های دریایی می‌تواند سلامت‌تان را به‌طور فوق‌العاده‌ای ارتقا دهد، اما شما می‌توانید از ماسک عسل و کلپ (اشنه‌ی دریایی) برای مراقبت از پوست نیز استفاده کنید. اشنه‌ی دریایی حاوی ید است که یک ماده‌ی آنتی‌باکتریال قدرتمند می باشد و برای کشتن باکتری‌ها در زخم استفاده می‌شود. هم‌چنین ماست حاوی اسید لاکتیم است که به پاکسازی و لطافت پوست کمک می‌کند.

پوست شاداب و زیبا می تواند سن شما را کمتر از آنچه هستید نشان دهد و زیبایی شما را دو چندان کند. استفاده از ماسک های خانگی می تواند بدون صرف هزینه به شما در داشتن پوستی شاداب کمک کند. پس سعی کنید با پیدا کردن بهترین ماسک ها برای پوستتان از فواید آنها بی بهره نباشید.
اگر مایلید پوست صورتتان را با مواد طبیعی درخشان کنید و لطافت خاصی به آنها بدهید توصیه می کنیم از عسل استفاده کنید این ماده پرخاصیت می تواند تاثیرات زیادی روی نرم شدن پوست و همچنین درمان جوش و آکنه صورت بگذارد.
داشتن پوستی زیبا، شفاف و صاف آرزوی هر فردی است و داشتن چنین پوستی راحت نیست. باید به‌جای صابون صورت را با عسل شستشو داد. متخصصان زیبایی نیز خواص معجزه‌آسای عسل را بر پوست تایید می‌کنند.
شوینده‌های صورت همچون صابون و شامپو بدن، به علت داشتن مواد شیمیایی می‌تواند پوست را خشک کند و به آن آسیب برساند. برخلاف شوینده‌های شیمیایی، عسل که سرشار از آنتی‌اکسیدان است، می‌تواند به‌راحتی ناخالصی‌های پوست را برطرف کند و میزانPH بدن را تنظیم کند.
قبل از هر چیز، مهم است اشاره کنم که شما باید همیشه از عسل خام و ترجیحا ارگانیک برای درمان ناراحتی‌های پوستی استفاده کنید (چون بسیاری از عسل‌هایی که در فروشگاه‌ها فروخته می‌شود تقلبی است). به این طریق می‌توانید مطمئن باشید که عسل‌تان حاوی تمام خواص شفابخش مورد نیاز پوست است.

 

ماسک عسل و کلپ

 

مواد لازم ماسک عسل و کلپ:

  • ۳ قاشق غذاخوری ماست طبیعی
  • ۱ قاشق غذاخوری پودر کلپ (اشنه‌ی دریایی)
  • ۱ قاشق غذاخوری عسل خام ارگانیک

طرز تهیه ماسک عسل و کلپ:

همه‌ی مواد اولیه را در یک ظرف با هم مخلوط کنید تا یک مایه‌ی یک‌دست درست شود. آن را روی صورت قرار دهید و بگذارید ۵ تا ۱۰ دقیقه بماند. سپس با آب گرم به خوبی شست و شو دهید.

  • علی جرجانی

ماسک عسل و خاک رس

چهارشنبه, ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۰۹:۳۴ ق.ظ

ماسک عسل و خاک رس برای پوست عالی است. مثلا بنتونیت خاک رس خواصی دارد که برای از بین بردن آلودگی‌های پوست مفید است.

بنتونیت هم‌چنین برای آکنه فوق العاده است چون خواص آنتی‌باکتریال دارد. شما می‌توانید از خاک رس سبز نیز استفاده کنید که برای پوست‌های چرب خوب است، یا خاک رس سفید (کائولن نیز نامیده می‌شود) که برای پوست‌های حساس، خشک و پیر بسیار لطیف و مناسب است.
ماسک خاک رس با داشتن ذرات متخلخل می‌تواند به از بین بردن چربی صورت و لایه‌برداری پوست کمک کند. از ترکیب خاک رس با موادی مانند سرکه سیب، عسل و ماست بهترین ماسک‌های خانگی برای مبارزه با جوش صورت، جای جوش و لکه‌ها بدست می‌آید.

داشتن پوستی زیبا، شفاف و صاف آرزوی هر فردی است و داشتن چنین پوستی راحت نیست. باید به‌جای صابون صورت را با عسل شستشو داد. متخصصان زیبایی نیز خواص معجزه‌آسای عسل را بر پوست تایید می‌کنند.
شوینده‌های صورت همچون صابون و شامپو بدن، به علت داشتن مواد شیمیایی می‌تواند پوست را خشک کند و به آن آسیب برساند. برخلاف شوینده‌های شیمیایی، عسل که سرشار از آنتی‌اکسیدان است، می‌تواند به‌راحتی ناخالصی‌های پوست را برطرف کند و میزان PH بدن را تنظیم کند.
درست کردن ماسک عسل برای صورت خیلی آسان است و از آن بهتر این‌که احتمالا بیشتر مواد اولیه را از قبل در خانه دارید. همیشه توصیه می‌شود فقط عسل ارگانیک و خام استفاده کنید.
قبل از هر چیز، مهم است اشاره کنم که شما باید همیشه از عسل خام و ترجیحا ارگانیک برای درمان ناراحتی‌های پوستی استفاده کنید (چون بسیاری از عسل‌هایی که در فروشگاه‌ها فروخته می‌شود تقلبی است). به این طریق می‌توانید مطمئن باشید که عسل‌تان حاوی تمام خواص شفابخش مورد نیاز پوست است.

 

ماسک عسل و خاک رس

 

مواد لازم ماسک عسل و خاک رس:

  • ۱ قاشق غذاخوری عسل خام ارگانیک
  • ۱ قاشق غذاخوری بنتونیت خاک رس (یا انواع دیگر خاک رس)
  • آب

طرز تهیه ماسک عسل و خاک رس:

عسل را با کمی آب مخلوط کنید و به اندازه‌ی کافی به آن خاک رس اضافه کنید تا یک مایه به‌دست بیاورید. آن را روی صورت قرار دهید و بگذارید ۲۰ دقیقه بماند و سپس با آب گرم شست و شو دهید.

  • علی جرجانی

ماسک عسل و لیمو به همراه ماست برای نرمی پوست

چهارشنبه, ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۰۹:۳۲ ق.ظ

ماسک عسل و لیمو حاوی اسیدهای طبیعی مختلف از جمله اسید سیتریک و اسید مالیک است و همچنین ماست حاوی اسید لاکتیک، که همه‌ی این‌ها به پاکسازی پوست و نرمی آن کمک می‌کند.

پوست شاداب و زیبا می تواند سن شما را کمتر از آنچه هستید نشان دهد و زیبایی شما را دو چندان کند. استفاده از ماسک های خانگی می تواند بدون صرف هزینه به شما در داشتن پوستی شاداب کمک کند. پس سعی کنید با پیدا کردن بهترین ماسک ها برای پوستتان از فواید آنها بی بهره نباشید.
اگر مایلید پوست صورتتان را با مواد طبیعی درخشان کنید و لطافت خاصی به آنها بدهید توصیه می کنیم از عسل استفاده کنید این ماده پرخاصیت می تواند تاثیرات زیادی روی نرم شدن پوست و همچنین درمان جوش و آکنه صورت بگذارد.
قبل از هر چیز، مهم است اشاره کنم که شما باید همیشه از عسل خام و ترجیحا ارگانیک برای درمان ناراحتی‌های پوستی استفاده کنید (چون بسیاری از عسل‌هایی که در فروشگاه‌ها فروخته می‌شود تقلبی است). به این طریق می‌توانید مطمئن باشید که عسل‌تان حاوی تمام خواص شفابخش مورد نیاز پوست است.

خواص ماسک عسل و لیمو:

  • پاکسازی لکه های پوستی و شادابی پوست
  • جلوگیری از  ترک ها و خستگی پوست
  • سم زدائی قوی و رطوبت رسانی عالی پوست
  • آنتی اکسیدانی قوی برای خنثی کردن رادیکالهای آزاد
  • تقویت کننده تولید کلاژن
  • روشن شدن لکه های تیره و قهوه ای پوست
  • خاصیت لایه بردای و جلوگیری از بروز چین و چروک و شل شدن پوست

 

ماسک عسل و لیمو

 

مواد لازم ماسک عسل و لیمو:

  • ۱ قاشق غذاخوری عسل
  • ۱ قاشق غذاخوری ماست ساده
  • ۱ قاشق غذا خوری آب لیمو

طرز تهیه ماسک عسل و لیمو:

همه‌ی مواد اولیه را به خوبی با هم مخلوط کنید و روی پوست قرار دهید و بگذارید حداقل ۲۰ دقیقه بماند، سپس با آب شست و شو دهید.
شما می‌توانید به این ترکیب زردچوبه هم اضافه کنید تا یک ماسک پرطرفدار دیگر برای صورت درست کنید که خواص زیادی برای پوست دارد.

می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره خواص آبلیمو عسل مقاله ” خواص حیرت آور آبلیمو عسل ” و خواص عسل و زردچوبه مقاله ” فواید شگفت آور عسل و زردچوبه ” را مطالعه فرمایید.

  • علی جرجانی

ماسک عسل و آووکادو برای پوست های خشک و معمولی

چهارشنبه, ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۰۹:۳۰ ق.ظ

شما می‌توانید با افزودن مواد تازه به عسل یک ماسک فوق‌العاده درست کنید. مثلا موز و آووکادو حاوی مواد معدنی و ویتامین‌های زیادی است که می‌توانند به شما پوستی سالم و درخشان بدهند.

ماسک عسل و آووکادو به حفظ رطوبت پوست شما کمک می کند و بنابراین خشکی و زبری پوست را کاهش می دهد، پوست را در برابر رادیکال های آزاد محافظت می کند، منافذ پوست را پاکسازی می کند، باعث سفت شدن و استحکام پوست می شود و چین و چروکها و لکه های پوست را کاهش می دهد.

پوست شاداب و زیبا می تواند سن شما را کمتر از آنچه هستید نشان دهد و زیبایی شما را دو چندان کند. استفاده از ماسک های خانگی می تواند بدون صرف هزینه به شما در داشتن پوستی شاداب کمک کند. پس سعی کنید با پیدا کردن بهترین ماسک ها برای پوستتان از فواید آنها بی بهره نباشید.
اگر مایلید پوست صورتتان را با مواد طبیعی درخشان کنید و لطافت خاصی به آنها بدهید توصیه می کنیم از عسل استفاده کنید این ماده پرخاصیت می تواند تاثیرات زیادی روی نرم شدن پوست و همچنین درمان جوش و آکنه صورت بگذارد.
داشتن پوستی زیبا، شفاف و صاف آرزوی هر فردی است و داشتن چنین پوستی راحت نیست. باید به‌جای صابون صورت را با عسل شستشو داد. متخصصان زیبایی نیز خواص معجزه‌آسای عسل را بر پوست تایید می‌کنند.
قبل از هر چیز، مهم است اشاره کنم که شما باید همیشه از عسل خام و ترجیحا ارگانیک برای درمان ناراحتی‌های پوستی استفاده کنید (چون بسیاری از عسل‌هایی که در فروشگاه‌ها فروخته می‌شود تقلبی است). به این طریق می‌توانید مطمئن باشید که عسل‌تان حاوی تمام خواص شفابخش مورد نیاز پوست است.

 

ماسک عسل و آووکادو

 

خواص ماسک عسل و آووکادو:

  • بازسازی کننده و ضد چین و چروک پوست
  • مرطوب کننده بسیار عالی حاوی امگا ۹ فراوان و سرشار از ویتامین ای و آنتی اکسیدان که باعث شفافیت پوست و مانع از پیری زودرس می‌شود
  • قدرت جذب سریع، بدون بجا گذاشتن احساس چربی یا چسبندگی بر روی پوست
  • مناسب برای پوستهای بسیار خشک و حساس
  • نرم کننده لایه شاخی پوست و تسکین دهنده زخم‌ها، مخصوصا بعد از عمل جراحی

مواد لازم ماسک عسل و آووکادو:

  • ۱ قاشق غذاخوری عسل خام ارگانیک
  • ۱ قاشق غذاخوری روغن طبیعی از قبیل روغن جوجوبا، روغن بادام، روغن زیتون، یا روغن آووکادو
  • یک موز له شده یا نصف یک آووکادوی له شده

طرز تهیه ماسک عسل و آووکادو:

تمام مواد اولیه را با هم مخلوط کنید تا یک مایه‌ی غلیظ به‌دست بیاورید. مایه را روی صورت قرار دهید و بگذارید ۲۰ دقیقه بماند. سپس با آب گرم شست و شو دهید.

  • علی جرجانی