عسل درمانی

درمان و مراقبت با عسل

عسل درمانی

درمان و مراقبت با عسل

من در این وبلاگ میخواهم روش های پیشگیری و درمان بیماری مشکلات دیگر را با عسل به شما آموزش دهم با من همراه باشید

طبقه بندی موضوعی

۱۲ مطلب در فروردين ۱۳۹۸ ثبت شده است

خواص معجون لذت بخش عسل مغز

پنجشنبه, ۲۹ فروردين ۱۳۹۸، ۱۰:۲۰ ق.ظ

معجون عسل مغز برای ورزشکاران، افراد لاغر و کم‌خون بسیار مفید است و به تناسب اندام افراد به ویژه اشخاص لاغر کمک شایانی می‌کند.

معجون عسل مغز ترکیبی از عسل طبیعی و چهار مغز پسته ، بادام ، گردو و بادام هندی می باشد که سرشار از پروتئین و مواد معدنی بوده و بسیار مقوی و انرژی زا است. در ادامه با رویال برای معرفی خواص معجون عسل مغز همراه باشید.

عسل جایگاه ویژه‌اى در سفره غذایی خانواده‌هاى ایرانى دارد. افرادی که عسل را در میان وعده‌هاى غذایى خود جای مى‌دهند از خطر بسیارى از بیمارى‌ها مصون می‌مانند. بزرگترین ویژگى عسل این است که تا مدت‌ها بدون نگرانى از فاسد شدن مى‌توان آن را نگهدارى و استفاده کرد.

ترکیب عسل با چهار مغز گردو، بادام هندی، پسته و بادام که هر چهار مغز از مواد مغذى و گرم هستند، طعم عسل را بسیار متفاوت و دلچسب‌تر می‌کند. این چهار مغز حدود بیست نوع پروتئین در خود دارند که در صورت مخلوط شدن با عسل خواص خوراکى و درمانى عسل را دو چندان مى‌کند. مصرف معجون عسل مغز باعث کاهش کلسترول خون می‌شود.

  • علی جرجانی

رفع جوش با عسل

پنجشنبه, ۲۹ فروردين ۱۳۹۸، ۱۰:۱۸ ق.ظ

رفع جوش با عسل درمان خانگی ای بسیار محبوب است و اگر شما در مورد درمان آکنه خود به روش طبیعی و بی ضرر جدی هستید با رویال همراه باشید.

اگر از آکنه رنج می‌برید باید بدانید عسل، درمان طبیعی مؤثری برای مقابله با آکنه است. این ماده، یک ضدعفونی‌کننده‌ی طبیعی است و خواص آنتی باکتریایی دارد که باعث می‌شود برای درمان آکنه بسیار مؤثر باشد و پوستی نرم‌تر و لطیف‌تر برای‌تان به ارمغان آورد.

اگر بدن شما واکنش خوبی به جذب آن دسته داروهای شیمیایی ناملایم نشان نمی دهد، پس ماسک عسل انتخاب مناسبی برای شما است. می توانید آکنه را بدون دردسر تحمل قرص های تلخ و یا استعمال کرم ها و لوسیون هایی که اکثرا چیزی جز توده های نفتی مخلوط با عطر و رنگ مصنوعی، با سفید کننده ملایم و آنتی بیوتیک های تصادفی نیستند درمان کنید.

علاوه بر این، توان پاک‌کننده‌ای عسل باعث می‌شود منافذ بسته‌ی پوست کاملا پاک شوند، به این ترتیب از شکل‌گیری جوش‌های آزاردهنده می‌کاهد. ما در این نوشتار به موضوع از بین بردن آکنه با عسل می‌پردازیم و چند ماسک خانگی را به شما معرفی کنیم.

خواص عسل برای پوست و زیبایی زیاد است. این ماده‌ی طبیعی برای پاکسازی صورت عالی است و برای لایه‌برداری و از بین بردن پوست‌ها و سلول‌های مرده پوست نیز عالی عمل می‌کند. برای رطوبت‌رسانی به پوست مناسب است و آلودگی‌های پوست را از بین می‌برد.

 

رفع جوش

  • علی جرجانی

فواید حیرت آور عسل و سیر

شنبه, ۲۴ فروردين ۱۳۹۸، ۰۱:۵۰ ب.ظ

عسل و سیر داروی طبیعی است که با استفاده از آن می‌توان بیماری‌های متعددی را درمان کرد.

سیر را می‌توانیم به صورت پخته یا خام بخوریم و با کمک آن، قدرت دستگاه ایمنی بدن و تن‌درستی‌مان را بیش‌تر کنیم. بیش‌ترِ خواص و فواید سیر برای سلامتی به دلیل ترکیبی است به نام آلیسین. آلیسین از طریق دستگاه گوارش وارد خون می‌شود و تمام بدن را طی می‌کند و از آن پس تاثیرات قوی و مفیدش را در بدن اعمال می‌کند. از طرف دیگر عسل یک ابر داروی طبیعی است . ترکیب این دو یک داروی شگفت انگیز و در عین حال طبیعی را برای سلامتی و درمان بیماری ها به وجود می آورد.

در این مقاله توصیه می‌شود معجون عسل و سیر را ۷ روز ناشتا بخورید تا اثرات شگرف‌اش را ببینید.

  • علی جرجانی

نمدار درخت معطر جنگل های شمال

شنبه, ۲۴ فروردين ۱۳۹۸، ۰۱:۴۹ ب.ظ

نمدار درختی است که استفاده گوناگونی از آن می شود و فواید زیادی دارد.

برخلاف تصور بسیاری از مردم که گل‌های زیبا و معطر را مختص بوته‌ها و درختچه‌ها می‌دانند، در جنگل‌های شمال ایران، درختی بزرگ به نام نَمدار وجود دارد که عطر گل‌های زرد رنگ آن، زنبور عسل را به خود جلب می‌کند.

نمدار درختی از تیره Tiliaceae است که با وجود گسترش زیاد در جنگل‌های شمال و معطر بودن گل‌های آن، هنوز ارزش‌های زیبا شناختی آن بی‌استفاده مانده است . این در حالی است که در کشورهای اروپایی، نمدار حتی در پارک ها و حاشیه خیابان ها کاشته می‌شود.

نمدار از نظر حجم، هفتمین گونه جنگل‌های شمال است و در سرتاسر جنگل‌های شمال از جلگه تا ارتفاعات و ازشرق تا غرب می‌روید البته این درخت، نیمه سایه ‌پسند است و در دامنه‌های غربی و شمالی جنگل‌های شمال، بیشتر دیده می‌شود. این گونه علاوه بر جنگل‌های شمال، در جنگل‌های اَرَسباران، واقع در آذربایجان‌شرقی هم دیده می‌شود. این نکته قابل ذکر است که برگ نمدار، مطلوب دام است و برای همین بسیاری از پایه‌های آن در مناطق جلگه‌ای نابود شده است.

  • علی جرجانی

گون گیاه مولد کتیرا

پنجشنبه, ۲۲ فروردين ۱۳۹۸، ۱۱:۲۹ ق.ظ

گون گیاه بنشنی است و برای سلامت قلب و ایمنی بدن بسیار مفید می باشد.

این گیاه سرشار از آنتی اکسیدان می باشد که باعث مهار رادیکال های آزاد در بدن می شود. در بدن رادیکال های آزاد باعث آسیب رسانی به سلول ها می شوند و ارتباط شدیدی با پیر شدن و مشکلاتی که در دوران پیری گریبان گیر انسان می شود دارد.

گَوَن ( Astragalus spp ) از تیره نخود است. گیاهی است از خانواده Leguminoseae که تولید مثل آن از شیوه بذر صورت می‌گیرد. گون‌ها گیاهانی یک‌ساله یا دائمی‌اند که ارتفاع آن تا ۷۵ سانتیمتر می‌رسد. در ایران بیش از دویست گونه گون می‌روید. ساقه‌های رشد یافته آن به رنگ بنفش تیره است. برگهای آن مرکب از برگچه‌هایی است که به صورت متقابل به تعداد ۱۱ تا ۳۰جفت در محور هر برگ قرار گرفته‌اند. گلهای ان معمولاً به رنگ ارغوانی، گاهی آبی یا سفید بوده، نزدیک به انتهای شاخه‌های گل دهنده قرار دارند.

  • علی جرجانی

شبدر و جوانه آن

پنجشنبه, ۲۲ فروردين ۱۳۹۸، ۱۱:۲۷ ق.ظ

شبدر گیاهی می باشد که با اسم های دیگری مثل ذرق، شرویت، ادقوقو و… معروف است. طبع این گیاه گرم و خشک می باشد و خواص فراوانی دارد. با رویال همراه باشید.

این گیاه جزء خانواده تریفولیم (Trifolium) و مهم‌ترین گیاهان علوفه‌ای خانواده لگومینز (Leguminous) در نواحی معتدل و مرطوب می باشد که ازحیث علوفه‌ای و چراگاهی دارای ارزش فراوانی می باشد و در غذای دام‌ها نقش مهمی دارد. شبدرها گیاهی سه برگچه‌ای هستند به همین خاطر اسم علمی آنها از دو کلمه لاتین “Tria” به معنی سه و “Folia” به معنی بر گچه‌ای گرفته شده است. تعداد گونه‌های شبدر در دنیا حدود ۳۰۰ گونه ذکر شده که از این تعداد ۲۵ گونه از نظر کشاورزی مهم است که از این تعداد فقط ۹ گونه آنها از جمله شبدر زیر زمینی به صورت تجارتی کشت می‌شوند. بیشترین پراکنش ( میزان پراکندگی ) این گیاه در منطقه مدیترانه است، به طوری که در منطقه اورآسیا ( اروپا و آسیا ) ۱۶۰-۱۵۰ گونه، آمریکا ۶۵-۶۰ گونه و در آفریقا ۳۰-۲۵ گونه گزارش شده‌است.
در ایران ۵۴ نوع شبدر موجود است که از این تعداد دو نوع شبدر ایرانی (Trifolium resupinatum) و شبدر برسیم (Trifolium alexandrium) به شکل وسیع کاشت می گردند.

این گیاه در گذشته یکی از پرکاربردترین گیاهان دارویی در طب سنتی بوده و امروزه نیز جایگاهی به مراتب والاتر از گذشته را کسب کرده و همچنان در مقابل مکمل های غذایی مصنوعی و غیر طبیعی که برای درمان کم خونی مورد استفاده قرار می گیرند ، برتر است .

  • علی جرجانی

خرفه گیاهی سرشار از امگا ۳

چهارشنبه, ۲۱ فروردين ۱۳۹۸، ۱۰:۲۵ ق.ظ

خرفه در طب سنتی به عنوان تب‌بر، ضدعفونی کننده، ضداسکوربوت (بیماری‌های ناشی از کمبود ویتامین C)، ضد اسپاسم، مدر و ضد کرم استفاده می‌شود.

اگر تاکنون نام گیاه خرفه را نشنیده اید یکی از مهمترین گیاهان دارویی مورد استفاده در جهان را از دست داده اید. خرفه خواص دارویی بسیاری داشته و سرشار از امگا۳ و ویتامینهای دیگر است. با رویال همراه باشید تا این گیاه را بیشتر بشناسیم.

گیاه خرفه با اسم علمی Portulaca Oleracea و با نام انگلیسی Purslane از تیره پرتولاکاسه (Portulacaceae) است که برگ‌های گوشتی و بذرهای سیاه ریز دارد. گیاه یک ساله است که حدودا تا ارتفاع ۴۰ سانتی‌متر در مراحل بذردهی می‌رسد.
در خصوص خاستگاه اولیه آن اختلاف نظر وجود دارد، ولی در کشورهای ایران، استرالیا، هند، آفریقای شمالی و آمریکا رشد می‌کند. خرفه برگ‌های گرد کشیده با ساقه گوشتی به رنگ قرمز ارغوانی دارد. گل‌های آن به رنگ زرد در انتهای ساقه تشکیل شده و اوایل روز تا ساعت ۹ الی ۱۱ باز می‌ماند.
ریشه گیاه راست است و انشعابات فیبری دارد که می‌تواند به اعماق خاک نفوذ و از رطوبت زیرین خاک استفاده کند.

  • علی جرجانی

کنجد دانه ای سرشار از روغن های مفید

چهارشنبه, ۲۱ فروردين ۱۳۹۸، ۱۰:۲۴ ق.ظ

دانه‌های کنجد جزو باستانی‌ترین خوراکی‌های روی کره‌ی زمین هستند. در واقع این گیاه کُهن‌ترین گیاهی است که به‌خاطر دانه‌ها و روغنش کشت می‌شود.

گیاه کنجد، یک گیاه گل‌دار متعلق به خانواده پدالیاسه است. این دانه، بیشترین میزان روغن را درمیان دانه‌ها دارد و طعم آجیلی آن، درصورت بو داده شدن برای چند دقیقه و با حرارت پایین، بیشتر می‌شود. این را می‌توان به صورت خام یا خشک شده یا حتی به صورت تنقلات برشته مصرف کرد.
کنجد در فرهنگ سرزمین‌های شرقی، مدیترانه‌ای و آفریقایی، ارزش بالایی دارد و هزاران سال است که برای خوش‌طعم کردن غذا، تهیه‌ی روغن‌ و تقویت و سلامت پوست از آن استفاده می‌شود. کنجد نسبت به سایر دانه‌ها، بیشترین مقدار چربی را دارد و به‌دلیل طعم فوق‌العاده‌اش، به‌صورت‌های مختلف از جمله ارده، روغن و غیره در سراسر دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

  • علی جرجانی

خواص کنجد

شنبه, ۱۰ فروردين ۱۳۹۸، ۱۰:۱۶ ق.ظ

خواص کنجد را در این مقاله بررسی خواهیم کرد. با رویال همراه باشید.

کنجد قدیمی‌ترین چاشنی است که بشر می‌شناسد و جزء مغزهاست و معطر است. کنجد، مزه تردی به بسیاری از غذاهای آسیایی و خاورمیانه می‌دهد. خواص کنجد فقط به آشپزی محدود نمی‌شود بلکه این چاشنی مغذی، برای بدن نیز خوب است. دانه کنجد، دارای ترکیبی از ویتامین‌ها و مواد معدنی است و یکی از سالم‌ترین غذاهای دنیا به‌شمارمی‌آید.

می توانید برای آشنایی بیشتر با این گیاه فوق العاده مقاله ” کنجد ” را مطالعه فرمایید.

  • علی جرجانی

آشنایی با فواید عسل ارده

شنبه, ۱۰ فروردين ۱۳۹۸، ۱۰:۱۵ ق.ظ

عسل ارده دارویی شفابخش برای تمامی بیماری‌های ناشی از سرد شدن مزاج بدن است. در ادامه با خواص عسل ارده برای سلامتی آشنا شوید.

افرادی که بلغمی مزاج هستند و دارای طبع سرد و ترند، در فصل زمستان احساس سرمای بیشتری می کنند؛ این افراد باید از مواد غذایی گرم مثل عسل ارده و شیره استفاده کنند.
فصل تابستان دارای مزاج گرم و خشک است به همین دلیل افرادی که دارای طبع صفراوی هستند در این فصل شدیداً دچار بحران جسمی و روحی می شوند. صفراوی مزاج ها تحمل گرمای تابستان را ندارند و این افراد در تابستان نباید از مواد غذایی گرم و خشک استفاده کنند و بهتر است از غذاهای با طبع سرد و تر بیشتر مصرف کنند تا به اصطلاح جگر مصرف کننده خنک شود.

  • علی جرجانی