عسل درمانی

درمان و مراقبت با عسل

عسل درمانی

درمان و مراقبت با عسل

من در این وبلاگ میخواهم روش های پیشگیری و درمان بیماری مشکلات دیگر را با عسل به شما آموزش دهم با من همراه باشید

طبقه بندی موضوعی

انرژی زایی با آبلیمو عسل

چهارشنبه, ۱۵ اسفند ۱۳۹۷، ۱۰:۳۹ ق.ظ

انرژی زایی با آبلیمو عسل صبح قبل از آغاز فعالیت روزانه ، بسیار مفید و کمک کننده است.

در این مقاله نگاهی خواهیم داشت به دلایلی برای این‌که روزتان را با این نوشیدنی یا معجون آبلیمو عسل آغاز کنید. با رویال همراه باشید.

انرژی زایی با آبلیمو عسل

تقریبا همه‌ی آدم‌ها هنگام صبح نیاز به یک نوشیدنی دارند. برخی قهوه می‌نوشند، برخی چای و برخی هم روزشان را با نوشیدن آب پرتقال آغاز می‌کنند. پس از ساعت‌های طولانی گرسنگی کشیدن در طول شب، بدن ما، و به خصوص مغز ما برای شروع روز نیاز به انرژی دارد.

کافئین یک محرک است که روی مرکز لذت در مغز تاثیر می‌گذارد، و به طور موقت مغز را سرحال می‌کند. اما چنان‌چه بسیاری از مصرف‌کنندگان قهوه اعتراف می‌کنند، دراواسط صبح کمی احساس بی‌حالی دارند. قهوه اسیدیته را افزایش می‌دهد و باعث بروز اختلالات گوارشی می‌شود. این امر باعث افزایش ضربان قلب می‌شود و سطح فشار خون و قند خون را بالا می‌برد.

چای نیز حاوی کافئین است، البته در مقادیر کم‌تر. تئوفیلین، تئوبرومین و ال-تیانین سه محرک روانگردان موجود در چای هستند. کافئین و مواد دیگر اثرات مفیدی مانند بهبود تمرکز و توجه دارند. همچنین، هر دوی این نوشیدنی‌ها حاوی آنتی‌اکسیدان است که از بدن ما در مقابل آسیب رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند. با این حال، نوشیدن قهوه و چای به عنوان نخستین ماده خوراکی هنگام صبح ممکن است بیش‌تر مضر باشد تا مفید.

آب میوه‌ها، به خصوص آب پرتقال، ممکن است فواید زیادی برای سلامتی داشته باشند، اما تنها در صورتی که تازه و حاوی گوشت خود میوه هم باشند. اما آنها بیش از حد قند دارند، حتی زمانی که شیرین نشده باشند. به همین دلیل آب میوه درحال‌حاضر مثل گذشته سالم در نظر گرفته نمی‌شود. در مورد نوشابه هم که اصلا حرفی باقی نمی‌ماند چرا که این نوشیدنی حاوی مقادیر بالایی از کافئین و شکر است. درواقع حدودا ۷ تا ۱۰ قاشق چای خوری شکر در هر ۲۰۰ میلی‌لیتر آن وجود دارد!

انرژی زایی با آبلیمو عسل

معجون آبلیمو عسل تنها مقدار مناسبی کالری از قند طبیعی موجود در عسل به بدن‌ شما می‌رساند، همراه با مقادیری از آنزیم ها، اسیدهای آمینه، ویتامین‌ها و مواد معدنی. آنها در مقادیر نسبتا کوچک هستند، اما واقعا روی معده‌ی خالی تاثیر می‌گذارند.
این نوشیدنی بیش از ۲۰-۲۵ کالری ندارد، که بیش‌تر آن از عسل (۱ قاشق چایخوری = ۷ گرم قند) است و فقط ۱ کالری از آب لیمو. نه بیش از حد ترش است و نه بیش از حد شیرین. فقط کمی طعم و مزه به آب گرم ساده که قورت دادن آن برای بسیاری از ما دشوار است، می‌دهد.
انرژی زایی با آبلیمو عسل فوری اثر می گذارد و می‌تواند شما را برای مدت طولانی سرپا نگه‌دارد. عسل به‌خاطر داشتن قندهای ساده مانند فروکتوز و گلوکوز، فورا کالری و انرژی می‌دهد. فقط این نیست، عسل دارای کربوهیدرات است و هر قاشق غذاخوری عسل، ۶۴ کالری دارد. درطول گوارش، کربوهیدرات‌های اصلی، فروکتوز و گلوکوز، به‌سرعت وارد خون شده و می‌توانند برای نیاز روزانه انرژی مصرف شوند.

اگر می خواهید خواص دیگر آبلیمو عسل را بدانید ، می توانید مقاله ” آبلیمو عسل ” را مطالعه فرمایید.

انرژی زایی با آبلیمو عسل راحت است زیرا درست کردن این معجون واقعا ساده است و به راحتی می‌توانید آن را هر روز بنوشید. در واقع، بیشتر آدم‌ها در عرض چند روز از شروع نوشیدن این ترکیب انرژی زا حسابی به آن علاقمند می‌شوند. این نوشیدنی را امتحان کنید، احتمالا تبدیل به یکی از مدافعان آن خواهید شد.
طرز تهیه نوشیدنی یا معجون آبلیمو عسل:

– یک فنجان آب را بجوشانید و اجازه دهید خنک شود تا زمانی که فقط کمی گرم باشد.

– یک قاشق چایخوری عسل به آب گرم اضافه کنید و خوب هم بزنید تا حل شود.

– آب نصف یک لیمو را به ترکیب آب و عسل اضافه کنید، آن را به هم بزنید و سپس بنوشید.

نکته قابل توجه انرژی زایی با آبلیمو عسل این است که باید این ترکیب را بلافاصله پس از آماده شدن و ترجیحا با معده خالی بنوشید تا از تمام مزایای آن استفاده کنید. مخلوط را دوباره گرم نکنید. با توجه به اصول آیورودا ، گرم کردن عسل باعث سمی شدن آن می‌شود. در صورتی که این منطقی به نظر نمی‌رسد، می‌توانیم اینطور توضیح بدهیم که حرارت دادن این شهد نیمه هضم ممکن است آنزیم های زنبور عسل و دیگر مواد مفید موجود در آن را از بین ببرد. آنها همان چیزی هستند که عسل را به یک شیرین کننده طبیعی منحصر به فرد تبدیل می‌کند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی