عسل درمانی

درمان و مراقبت با عسل

عسل درمانی

درمان و مراقبت با عسل

من در این وبلاگ میخواهم روش های پیشگیری و درمان بیماری مشکلات دیگر را با عسل به شما آموزش دهم با من همراه باشید

طبقه بندی موضوعی

آشنایی با فواید عسل ارده

شنبه, ۱۰ فروردين ۱۳۹۸، ۱۰:۱۵ ق.ظ

عسل ارده دارویی شفابخش برای تمامی بیماری‌های ناشی از سرد شدن مزاج بدن است. در ادامه با خواص عسل ارده برای سلامتی آشنا شوید.

افرادی که بلغمی مزاج هستند و دارای طبع سرد و ترند، در فصل زمستان احساس سرمای بیشتری می کنند؛ این افراد باید از مواد غذایی گرم مثل عسل ارده و شیره استفاده کنند.
فصل تابستان دارای مزاج گرم و خشک است به همین دلیل افرادی که دارای طبع صفراوی هستند در این فصل شدیداً دچار بحران جسمی و روحی می شوند. صفراوی مزاج ها تحمل گرمای تابستان را ندارند و این افراد در تابستان نباید از مواد غذایی گرم و خشک استفاده کنند و بهتر است از غذاهای با طبع سرد و تر بیشتر مصرف کنند تا به اصطلاح جگر مصرف کننده خنک شود.

ارده چیست

ارده از تفت دادن (کنجد بو داده) و کوبیده شدن دانه‌های کنجد بدون پوست به دست می آید و به صورت مایعی غلیظ میباشد. ارده به تنهایی میتواند یک وعده غذایی مقوی محسوب شود، همچنین از آن در تهیه برخی غذاها، حلوا، دسر، سس و شیرینی نیز استفاده میشود. ارده بخش مهمی از خواص کنجد را با خود به همراه دارد و ارزش غذایی آن از روغن کنجد به مراتب بیشتر است چرا که روغن کنجد تنها حاوی ویتامین‌ها و چربی موجود در کنجد است، در صورتی که در ارده سایر مواد مغذی موجود در این دانه‌ها نیز وجود دارد، به ویژه اگر همراه با عسل، شیره انگور و شیره خرما خورده شود، خواص آن برای سلامتی چندین برابر میگردد.

می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله های ” کنجد دانه ای سرشار از روغن های مفید ” و ” خواص کنجد ” را مطالعه کنید.

 

عسل ارده

 

ارزش غذایی ارده

ارده سرشار از اسید های چرب غیر اشباعی نظیر امگا ۳، امگا ۶ و امگا ۹ است. همچنین از ۴/۴۲ درصد اسید اولئیک، ۷/۳۹ درصد اسیدلینولئیک، ۸/۹ درصد اسید پالمتیک و ۴/۶ درصد استئاریک اسید تشکیل شده است. ارده از نظر اسیدهای آمینه سولفوردار و تریپتوفان نیز غنی می‌باشد.

خواص عسل ارده

مصرف این دو ماده غذایی مفید و پرخاصیت باعث تقویت عمومی بدن میشود. برخی از مهمترین خواص عسل ارده به شرح زیر میباشد:

  • مصرف ارده فشار خون بالا را کاهش می‌دهد.
  • از فواید عسل ارده کمک به درمان روماتیسم، آرتروز و بیماری‌های مفصلی است. ارده سرشار از کلسیم است و مصرف آن برای سلامت و استحکام استخوانها مفید میباشد.
  • عسل ارده یک وعده غذایی بسیار مناسب برای فصل زمستان که بدن به انرژی بیشتری برای گرم کردن خود احتیاج دارد، است و باعث افزایش انرژی بدن میشود. همچنین مواد موجود در عسل باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شده و از ابتلا به بسیاری از بیماری ها پیشگیری میکند.
  • مخلوط عسل ارده به کاهش کلسترول بد خون کمک میکند و مصرف متعادل آن برای بیماران قلبی عروقی مفید میباشد.
  • مصرف عسل ارده به درمان و پیشگیری از کم خونی کمک میکند و غذایی بسیار مفید برای زنان و دختران است.
  • از خواص عسل ارده برای کودکان بالا بردن قدرت یادگیری، تقویت حافظه، تامین انرژی مورد نیاز بدن و کمک به رشد بهتر است.
  • در طب سنتی از ارده برای درمان اختلالات کبد و کلیه استفاده می شود.
  • تقویت قوای جسمانی و نیروی جنسی از دیگر فواید مصرف عسل ارده است.
  • ارده نرم کننده ورم‌های سفت داخلی است و دمل ها را نیز نرم می‌کند و مسکن درد آن است، همچنین استفاده موضعی از آن نیز همین خاصیت را دارد.
  • آنتی‌اکسیدان‌های فراوان موجود در این دو ماده غذایی، می‌توانند عاملی برای پیشگیری از سرطان در بدن محسوب شوند.
  • به طورکلی استفاده روزانه از عسل ارده در رژیم غذایی، برای درمان و برطرف کردن بی‌حسی و کرختی مفید است. همچنین مصرف این دو ماده مفید غذایی با هم، باعث گرم شدن بدن شده و از این رو دارویی شفابخش برای تمامی بیماری‌های ناشی از سرد شدن مزاج بدن است.

 

عسل ارده

 

مضرات ارده ( موارد احتیاطی و منع مصرف ) :

با وجود گسترده بودن خواص عسل ارده ، این ماده غذایی سرشار از چربی است و کالری بالایی دارد، لذا افراد چاق و دارای اضافه وزن، همچنین افراد مبتلا به دیابت بایستی در مصرف آن احتیاط کنند.
همانطور که ذکر شد ارده سرشار از اسیدهای چرب اشباع نشده است که در معرض هوای گرم به سرعت اکسید شده و فاسد میشوند، لذا بایستی ارده را در محل خشک و خنک نگهداری کرد.
زیاده‌روی در مصرف عسل ارده در افراد با مزاج گرم صفراوی باعث غلیظ شدن صفرا و بروز جوش در صورت و بدن میشود.
ارده به لحاظ هضم سنگین ست و افراط در مصرف آن برای افراد با معده ضعیف مناسب نیست.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی