عسل درمانی

درمان و مراقبت با عسل

عسل درمانی

درمان و مراقبت با عسل

من در این وبلاگ میخواهم روش های پیشگیری و درمان بیماری مشکلات دیگر را با عسل به شما آموزش دهم با من همراه باشید

طبقه بندی موضوعی

رفع جوش با عسل

پنجشنبه, ۲۹ فروردين ۱۳۹۸، ۱۰:۱۸ ق.ظ

رفع جوش با عسل درمان خانگی ای بسیار محبوب است و اگر شما در مورد درمان آکنه خود به روش طبیعی و بی ضرر جدی هستید با رویال همراه باشید.

اگر از آکنه رنج می‌برید باید بدانید عسل، درمان طبیعی مؤثری برای مقابله با آکنه است. این ماده، یک ضدعفونی‌کننده‌ی طبیعی است و خواص آنتی باکتریایی دارد که باعث می‌شود برای درمان آکنه بسیار مؤثر باشد و پوستی نرم‌تر و لطیف‌تر برای‌تان به ارمغان آورد.

اگر بدن شما واکنش خوبی به جذب آن دسته داروهای شیمیایی ناملایم نشان نمی دهد، پس ماسک عسل انتخاب مناسبی برای شما است. می توانید آکنه را بدون دردسر تحمل قرص های تلخ و یا استعمال کرم ها و لوسیون هایی که اکثرا چیزی جز توده های نفتی مخلوط با عطر و رنگ مصنوعی، با سفید کننده ملایم و آنتی بیوتیک های تصادفی نیستند درمان کنید.

علاوه بر این، توان پاک‌کننده‌ای عسل باعث می‌شود منافذ بسته‌ی پوست کاملا پاک شوند، به این ترتیب از شکل‌گیری جوش‌های آزاردهنده می‌کاهد. ما در این نوشتار به موضوع از بین بردن آکنه با عسل می‌پردازیم و چند ماسک خانگی را به شما معرفی کنیم.

خواص عسل برای پوست و زیبایی زیاد است. این ماده‌ی طبیعی برای پاکسازی صورت عالی است و برای لایه‌برداری و از بین بردن پوست‌ها و سلول‌های مرده پوست نیز عالی عمل می‌کند. برای رطوبت‌رسانی به پوست مناسب است و آلودگی‌های پوست را از بین می‌برد.

 

رفع جوش

 

رفع جوش پوست‌های چرب

ماسک عسل برای مقابله با آکنه در پوست‌های چرب عالی عمل می‌کند. این نوع ترکیب ماسک عسل برای جوش صورت روشی بسیار موثر و محبوب است.

مواد لازم:

  • ۳ قاشق غذاخوری عسل
  • ۱/۲ قاشق غذاخوری دارچین

نکته: تمام این موارد باید ارگانیک و طبیعی باشند.

روش مصرف:

این دو ماده را در ظرفی بریزید و خوب هم بزنید سپس این ماسک را روی صورت‌تان بزارید و اجازه دهید به مدت ۳۰ دقیقه روی پوست‌تان بماند. این کار را هفته ای یک بار انجام دهید و از پوستی بدون لکه لذت ببرید.

یا میتوانید این کار را قبل از خواب انجام دهید و بگذارید تا صبح بماند. پس از بیدار شدن با آب ولرم صورت تان را بشویید.

هشدار: قبل از استفاده از هر ماسکی برای اطمینان از اینکه به هیچ یک از مواد آن حساسیت ندارید، مقداری از آن را روی بخش کوچکی از پوستتان بمالید. اگر پوستتان دانه زد یا هرگونه علائم حساسیتی دیگری مشاهده کردید از مصرف آن ماسک روی صورت خودداری کنید.

رفع جوش پوست‌های حساس

این ماسک برای آن دسته از افرادی که آکنه دارند و پوست‌شان حساس است، مناسب است.

مواد لازم:

  • ۲ قاشق غذاخوری عسل
  • ۱ قاشق غذاخوری ژل آلوئه‌ورا

نکته: آلوئه‌ورا خواص زیادی دارد و به کاهش تورم پوست کمک می‌کند و از این رو برای پوست‌های حساس مناسب است.

روش مصرف:

این دو ماده را در ظرفی بریزید و خوب هم بزنید. ترکیب حاصل را روی صورت‌تان بمالید و اجازه دهید ۲۰ دقیقه روی پوست‌تان بماند و سپس با آب سرد بشویید.
این کار را ۱ بار در هفته انجام دهید تا پوستی نرم و لطیف داشته باشید.

رفع جوش پوست‌های خشک

افرادی که پوست خشک دارند و به آکنه دچار هستند می‌توانند از ماسک آووکادو و ماست استفاده کنند. این ماسک به حفظ رطوبت پوست کمک می‌کند.

مواد لازم:

  • یک قاشق غذاخوری عسل
  • یک قاشق غذاخوری آووکادوی له شده
  • یک قاشق غذاخوری ماست ساده

روش مصرف:

مواد را با هم خوب مخلوط کنید. خمیر حاصل را روی صورت تان بزارید. اجازه دهید ۲۰ دقیقه روی پوست‌تان بماند و سپس با آب گرم بشویید.
این کار را هفته ای یک بار انجام دهید تا پوست نرم و لطیفی داشته باشید.

 

رفع جوش

 

رفع جوش پوست‌های ترکیبی

از عسل می‌توان برای پوست‌های ترکیبی نیز استفاده کرد. پوست‌های ترکیبی پوست‌هایی هستند که هم چرب هستند و هم خشک. شما می‌توانید برای این نوع پوست از ترکیب آب لیمو و عسل استفاده کنید.

مواد لازم:

  • ۱ قاشق غذاخوری عسل
  • نصف قاشق غذاخوری آب لیموی طبیعی

روش مصرف:

مواد را با هم خوب مخلوط کنید. ترکیب را روی صورت‌تان بمالید. اجازه دهید ۳۰ دقیقه روی صورت‌تان بماند و سپس با آب بشویید.
این کار را ۱ یا ۲ بار در هفته انجام دهید تا آکنه‌های پوست‌تان از بین بروند.

رفع جوش با ماسک عسل و سیب

این ماسک عسل برای جوش صورت بسیار مفید است.

مواد لازم:

  • یک عدد سیب متوسط (ترجیحا ارگانیک)
  • ۴-۵ قاشق غذاخوری عسل (بازهم ترجیحا ارگانیک)

آماده سازی:

قسمت سفت و دانه های سیب را جدا کنید و آن را در مخلوط کن برقی کاملا له کنید (اگر مخلوط کن ندارید پوست آن را هم بکنید و با قاشق یا گوشت کوب آن را له کنید)، به سیب های له شده ۴-۵ قاشق عسل اضافه کنید. مقدار عسل به تعداد ماسکهایی که میخواهید درست کنید و سایز سیب‌ تان بستگی دارد. اساسا مقدار عسل باید برای مخلوط شدن کامل با سیب ها بسنده کند خوب بهم بزنید تا به صورت خمیری یکدست شود، ماسک عسل و سیب شما آماده استفاده است.

روش مصرف:

یک لایه ماسک سیب و عسل را روی تمام صورت خود بمالید ، ۱۰ الی ۱۵ دقیقه صبر کنید تا ماسک کمی خشک شود. سپس با آب ولرم آن را بشویید.

نکات: ماسک سیب و عسل وقتی تازه است بهتر اثر میکند. یعنی بعد از آماده سازی، آن را در یخچال نگذارید که بعدا استفاده کنید. از آنجایی که درست کردن آن سریع و آسان است قبل از مصرف به میزان لازم درست کنید.

پس از رفع جوش با عسل

پس از آن‌که آکنه‌های پوست‌تان از بین رفتند، باید از بروز مجدد آن‌ها جلوگیری کنید. علاوه بر تغییرات هورمونی که قابل کنترل نیستند، دلایل دیگری نیز برای بروز جوش و آکنه وجو دارد. در این‌جا چند نکته برای جلوگیری از بروز مجدد آکنه را به شما می‌گوییم:

  • پاکسازی روزانه‌ صورت ، از تجمع آلودگی‌ها و باکتری در منافذ جلوگیری می‌کند
  • از محصولات مناسب نوع پوست‌تان استفاده کنید.
  • مراقب تغذیه‌تان باشید و از غذاهای چرب دوری کنید.
  • هرچه استرس کمتری را تجربه کنید پوست سالم‌تری خواهید داشت.
  • علی جرجانی

رفع جوش با عسل

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی