عسل درمانی

درمان و مراقبت با عسل

عسل درمانی

درمان و مراقبت با عسل

من در این وبلاگ میخواهم روش های پیشگیری و درمان بیماری مشکلات دیگر را با عسل به شما آموزش دهم با من همراه باشید

طبقه بندی موضوعی

خواص باارزش عسل برای پوست

دوشنبه, ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۰۹:۱۸ ق.ظ

خواص عسل برای پوست زیاد است که به کمک آن می‌توانید زیبایی را به صورت تان باز گردانید. با رویال همراه باشید.

عسل یکی از قدیمی‌ترین خوراکی‌هایی است که بشر شناخته‌است و قرن‌ها است که نه تنها به عنوان خوراکی استفاده می‌شود، بلکه خواص دارویی شگفت‌انگیزی دارد. یکی از فواید بسیار زیاد عسل برای سلامتی این است که می‌تواند برای درمان جوش و آکنه مفید باشد، جای زخم و لکه‌ها را محو می‌کند و عموما ظاهر بهتری به پوست می‌دهد. درست کردن ماسک صورت با عسل بسیار ساده است و به این طریق می‌توانید از تمام فواید شفابخش عسل بهره‌مند شوید.

برای درمان آکنه یا هر نوع لکه‌ی پوستی، مهم است بدانید که درمان‌های موضعی از قبیل عسل، فواید زیر را دارد:

  • آلودگی‌ها را از پوست پاکسازی می‌کند
  • باکتری‌ها را می‌کشد
  • رطوبت‌رسانی می‌کند و به عنوان سپری در برابر عفونت عمل می‌کند
  • تورم را کاهش می‌دهد
  • به درمان زخم‌ها کمک می‌کند

علاوه بر آن، هم‌چنین مهم است بدانید که درمان‌های موضعی فاقد مواد شیمیایی آزاردهنده و ترکیبات مصنوعی‌ای هستند که می‌تواند حتی مشکل را تشدید کند.

چگونه خواص عسل برای پوست اثبات می شود؟

در اینجا دلایل بسیاری آمده‌است که چرا عسل را روی پوست‌تان بگذارید و از آن برای درمان آکنه استفاده کنید، از شر جوش‌ها خلاص شوید، زخم‌ها را درمان کنید، و سوزش را برطرف کنید.

قبل از هر چیز، مهم است اشاره کنم که شما باید همیشه از عسل خام و ترجیحا ارگانیک برای درمان ناراحتی‌های پوستی استفاده کنید (چون بسیاری از عسل‌هایی که در فروشگاه‌ها فروخته می‌شود تقلبی است). به این طریق می‌توانید مطمئن باشید که عسل‌تان حاوی تمام خواص شفابخش مورد نیاز پوست است.

عسل آنتی‌باکتریال و ضدعفونی‌کننده است

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های عسل که آن را برای پوست مفید می کند، این است که دارای خواص آنتی‌باکتریال و ضدعفونی‌کننده است. پژوهش‌های بالینی نشان داده‌است عسل برای کشتن تقریبا تمام انواع باکتری‌ها مفید است. گزارشی با عنوان عسل چگونه باکتری‌ها را می‌کشد، نشان داده‌است عسل حتی در برابر گونه‌ی از باکتری‌ها مانند ابرمیکروب MSRA که به آنتی‌بیوتیک مقاوم است، موثر است.
این در درمان آکنه مهم است چون باکتری‌ها در منافذ بسته‌ی پوست رشد می‌کنند و سبب تورم می‌شوند. بنابراین عسل می‌تواند به‌طور موثر تمام باکتری‌هایی را که سبب ایجاد خال و جوش می‌شوند، از بین ببرد، و این دلیلی فوق‌العاده برای استفاده از عسل به عنوان ماسک است.

 

 خواص عسل برای پوست

 

خواص آنتی‌اکسیدانی عسل برای پوست

آنتی‌اکسیدان‌‌ها برای خلاص شدن از شر آکنه، لکه و کاهش خال و جوش نیز خیلی مهم هستند. آنتی‌اکسیدان‌ها به نابودی رادیکال‌های آزاد که می‌تواند به پوست آسیب بزند، کمک می‌کند. هم‌چنین اجازه نمی‌دهد سموم سبب آسیب شوند و به این طریق از پوست محافظت می‌کند.
مجله‌ی شیمی کشاورزی و خوراکی‌ها گزارش کرده‌است که عسل حاوی ترکیبات زیادی است که با هم‌کاری هم، خواص آنتی‌اکسیدانی قدرتمندی می‌سازند. این یعنی عسل می‌تواند رادیکال‌های آزاد روی پوست را نابود کند، که می تواند یکی از علت‌های آکنه باشد.

درمان منافذ باز پوست

منافذ باز پوست نه تنها می‌توانند نازیبا و زشت به نظر برسند بلکه به آسانی محلی برای تجمع باکتری‌های ایجادکننده‌ی آکنه خواهند بود. آنتی‌اکسیدان‌های موجود در عسل باعث می‌شوند که پوست‌تان همیشه ظاهری جوان و سالم داشته باشد. این ماده‌ی مقوی به عنوان یک قابض طبیعی عمل می‌کند و منافذ باز و بزرگ، به ویژه آن‌هایی را که در ناحیه‌ی بینی دیده می‌شوند، کوچک می‌کند.

پوست را آب‌رسانی می‌کند

عسل جاذب مولکول‌های آب است، یعنی برای آب‌رسانی پوست خیلی موثر است، چون مولکول‌های آب را جذب می‌کند و نگه می‌دارد و در عین حال باکتری‌ها را خشک می‌کند و از بین می‌برد.
این می‌تواند به محو کردن لکه‌های پوست و نقاط آکنه کمک کند و نیز جای آکنه را محو می‌کند.

درمان اگزما

اگزما یک مشکل پوستی است که شامل التهاب لایه‌ی خارجی پوست می‌شود. اگر با اگزما دست به گریبان هستید، احتمالا پوست‌تان کمی خشک و پوسته‌پوسته است. در حقیقت، برخی نقاط ممکن است مانند فلس‌های کوچکی به نظر برسند. تصور می‌شود که دلیل ابتلای برخی افراد به اگزما، سیستم ایمنی بیش‌فعال است و می‌تواند خفیف، متوسط یا شدید باشد.
عسل یک درمان طبیعی برای کسانی است که از اگزما رنج می‌برند و ممکن است بتواند بیماری‌شان را تسکین دهد.

عسل کمک می‌کند زخم‌ها و سوختگی‌ها سریع‌تر خوب شوند

خواص دارویی عسل باعث می‌شود روشی عالی برای کمک به درمان سریع‌تر زخم‌ها باشد. علت‌اش این است که عسل هم اثر درمانی دارد و هم فرآیند درمان را تسریع می‌کند. پژوهشی در این باره در مجله‌ی درماتولوژی بالینی امریکا چاپ شده‌است، که نشان دهنده این است، عسل برای درمان بهتر و سریع‌تر زخم‌ها مفید می باشد.
این طی فرآیندی عمل می‌کند که به واسطه‌ی آن قند موجود در عسل با آب واکنش می‌دهد تا میکروارگانیسم‌ها را مهار کند. هم‌چنین هیدروژن پراکسید تولید می‌کند که تاثیری شفابخش روی زخم‌ها دارد.

بنابراین، با توجه به خواص شگفت‌انگیز آنتی‌باکتریال، ضد تورم، و آنتی‌اکسیدانی عسل طبیعی خام، اصلا عجیب نیست که یکی از بهترین مواد اولیه‌ی طبیعی برای درمان هر نوع مشکل پوستی عسل است.

  • علی جرجانی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی