عسل درمانی

درمان و مراقبت با عسل

عسل درمانی

درمان و مراقبت با عسل

من در این وبلاگ میخواهم روش های پیشگیری و درمان بیماری مشکلات دیگر را با عسل به شما آموزش دهم با من همراه باشید

طبقه بندی موضوعی

فواید عسل برای مو

دوشنبه, ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۰۹:۲۰ ق.ظ

فواید عسل برای مو بسار موثر است البته خواص شگفت انگیز عسل بر کسی پوشیده نیست، اما ما اغلب با خواص خوراکی آن آشناییم و نمی‌دانیم این ماده عالی چه تاثیر فوق العاده‌ای بر روی زیبایی ما دارد.

عسل دارویی عالی برای تضمین سلامت‌مان است. انرژی بدن را افزایش می‌دهد، قند مورد نیازمان را فراهم می‌کند، با بی‌خوابی مبارزه می‌کند، به کاهش وزن کمک می‌کند و هضم غذا را راحت‌تر می‌کند.
علاوه بر منفعت‌هایی که برای سلامت‌مان دارد، عسل می‌تواند در زیبایی هم نقش بسزایی داشته باشد. عسل سرشار از مواد ضد عفونی کننده، آنتی باکتریال، آنتی اکسیدان، ضد التهاب و مرطوب کننده است و می‌تواند موتان را درخشان و با طراوت کند.

فواید عسل برای مو

موهای درخشان

برای براق کردن موهایتان می‌توانید مخلوطی از یک قاشق چای خوری عسل به همراه آبلیموی تازه فشرده شده و یک لیتر آب گرم تهیه کنید. طبق معمول با شامپوی همیشگی موهایتان را بشویید، سپس مخلوط عسل را برروی موهایتان بریزید. اجازه دهید موهایتان به صورت عادی خشک شود، نیازی به شستن مخلوط عسل از روی موهایتان نیست.

جلوگیری از ریزش مو

یکی از فواید عسل برای مو درمان ریزش آن است. اگر نگران ریزش موتان هستید از عسل استفاده کنید. این ماده شگفت انگیز علاوه بر این که از ریزش موها جلوگیری می‌کند، رشد آن ها را هم افزایش می‌دهد.
۱ قاشق غذاخوری عسل را با همان مقدار آب پیاز مخلوط کنید. پوست سر و ریشه موهایتان را با استفاده از آن ماساژ دهید. اجازه دهید ۳۰ دقیقه بر روی سرتان بماند سپس طبق معمول سرتان را با شامپو بشویید. از این درمان ۲ بار در هفته استفاده کنید.
می توانید به جای درمان بالا این ماسک را درست کنید. مقدار مساوی عسل و ماست را با هم ترکیب کنید. آن را بر روی موهای خیس‌تان بمالید. ۳۰ تا ۴۰ دقیقه صبر کنید، سپس موهایتان را با شامپو بشویید. از این ماسک ۲ تا ۳ بار در هفته استفاده کنید.

 

فواید عسل برای مو

 

درمان موهای خشک و آسیب دیده

یکی دیگر از فواید عسل برای مو ، مرطوب و نرم کنندگی آن است، همچنین عسل حاوی ویتامین و مواد معدنی است که موها لازم دارند، در نتیجه درمانی عالی برای مبارزه با موهای خشک، شکننده و آسیب دیده است. عسل، حتی می‌تواند خارش پوست سر را هم برطرف کند.
نصف فنجان عسل طبیعی را با یک چهارم فنجان روغن زیتون طبیعی در کاسه‌ای مخلوط کنید. آن را برای چند ثانیه درون ماکروویو قرار دهید تا کمی گرم شود.
از پوست سر تا نوک موهایتان را به این ترکیب آغشته کنید. اجازه دهید ۱۰ تا ۲۰ دقیقه بر روی سرتان بماند. سپس سرتان را با یک شامپوی ملایم بشویید. از این درمان ۲ بار در هفته استفاده کنید تا با نتیجه خارق العاده‌اش غافلگیرتان کند!

نرم‌کننده مو

برای داشتن موها و پوست سری سالم می‌توانید از مخلوط یک دوم فنجان عسل و دو قاشق سوپخوری روغن زیتون استفاده کنید. موهایتان را با مخلوط عسل آغشته کنید، سپس پوششی روی سرتان بگذارید و اجازه دهید برای سی دقیقه روی سرتان بماند. بعد از سی دقیقه شامپو بزنید و طبق معمول موهایتان را بشویید.

  • علی جرجانی

فواید عسل برای موپ

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی