عسل درمانی

درمان و مراقبت با عسل

عسل درمانی

درمان و مراقبت با عسل

من در این وبلاگ میخواهم روش های پیشگیری و درمان بیماری مشکلات دیگر را با عسل به شما آموزش دهم با من همراه باشید

طبقه بندی موضوعی

درمان کلیه با عسل

چهارشنبه, ۱۲ تیر ۱۳۹۸، ۱۱:۱۰ ق.ظ

درمان کلیه با عسل ، یکی ازاندام‌های درونی بدن که بسیار حیاتی و مهم است.

وظیفه کلیه تصفیه خون از مواد زائد و متابولیت های بدن است که متأسفانه اغلب افراد در مورد این اندام شناخت کافی و دقیق ندارند. درمان بیماری های  مربوط به کلیه با عسل روشی مطمئن و بدون هرگونه عوارض جانبی است که البته باید تحت نظر پزشک انجام گیرد.کلیه یکی از اعضای فعال بدن می باشد که در هر شبانه روز حدود ۲۰۰ لیتر از مایعات بدن را تصفیه و به خون بر می گرداند، متاسفانه اغلب افراد این اندام را نادیده گرفته و با تغذیه نابجا و ناشایست و استفاده نمودن از انواع داروها و مواد شیمیایی سلامتی خود را به خطر می اندازند.

 درمان کلیه با عسل

وظایف کلیه

وظیفه اصلی کلیه خارج نمودن مواد زاید تولید شده بر اثر متابولیسم و یا خورده شده می‌باشد. کنترل حجم و ترکیبات مایعات بدن نیز از کارکردهای کلیه می‌باشد، علاوه براین موارد ، چندین وظیفه مهم دیگر را نیز کلیه انجام میدهدکه به شرح زیر است:

۱- دفع نمودن مواد اضافی و زائد جسم، مانند اوره

۲- کنترل کردن و نظارت بر میزان حجم مایعات خارج سلولی

۳- کنترل کردن میزان غلظت پلاسمای موجود در بدن و جذب آن توسط کلیه‌ها

۴- تنظیم کردن الکترولیت‌ها و املاح مفید بدن، مانند پتاسیم

۵-  تنظیم کردن حالت‌های آلکالوز یا اسیدوز متابولیک بدن

۶-  تنظیم کردن غلظت یون منیزیم

۷- تنظیم کردن فشار شریانی خون

۸-  تنظیم کردن غلظت فسفات

تحقیقات جدید نمایانگر این نکته است که عسل برای کلیه و درمان بیماری های مربوط به آن بسیار موثر و مطلوب می باشد و عسل طبیعی برای درمان بیماری های کلیوی از ارزش دارویی و درمانی فوق العاده ای برخوردار است. برخی پیشنهاد داده اند که در رژیم غذایی مخصوص بیماران کلیوی از عسل طبیعی استفاده شود، از آنجا که املاح معدنی و پروتئین زیاد برای کلیه مضر است وعسل حاوی مقدار بسیار کمی املاح معدنی و پروتئین می باشد میتوان برای درمان کلیه از عسل استفاده کرد

معجون هایی برای درمان کلیه با عسل

چند برگ از برگ های گیاه پنیرک را ریز ریز کرده، در یک فنجان آب بجوشانید؛ سپس یک قاشق عسل طبیعی به آن افزوده و به اندازه ی یک قاشق کره ی گاوی به آن اضافه نمایید. برای درمان کلیه با عسل میتوان از این  نوشیدنی گرم  به هنگام درد استفاده کرد. مصرف مداوم این نوشیدنی مفید، سنگ کلیه را حرکت داده و کلیه را پاکسازی میکند.

عسل مهمترین ضدعفونی کننده ی مجاری ادرار به شمار می رود و پادزهر خوبی برای دفع سموم مختلف می باشد.جهت درمان کلیه با عسل مخلوط عسل با آب باران یا آب مقطر استفاده شود باعث زیاد شدن ادرار، رفع تشنگی، و خرد شدن سنگهای کلیه و مثانه می شود.

عسل به دلیل اینکه فاقد نمک بوده و مقدار خیلی کمی پروتئین دارد برای درمان بیماری های کلیوی موثر است.کربوهیدرات های موجود در عسل بیشتر از املاح معدنی تغذیه شده، ورم های فیستولی مجاری ادراری را بهبود می بخشد. عسل به طور مستقیم روی کلیه اثر مطلوب گذاشته و غیرمستقیم مقدار ادرار را افزایش می دهد.

مخلوط عرقیات خارشتر، خارخاسک و اسطوخودوس همراه با مقداری عسل (۳ لیوان مخلوط سه عرق + ۲ قاشق سوپ خوری عسل طبیعی) در شبانه روز برای دفع سنگریزه های کلیه و مثانه مفید و موثر خواهد بود.

پیامبر اکرم می فرماید: «کسی که در هر ماه یک بار عسل بخورد، به قصد شفایی که خداوند متعال از عسل در قرآن بیان فرموده است از خطر ابتلا به ۷۷ مرض مصون می ماند».

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی