عسل درمانی

درمان و مراقبت با عسل

عسل درمانی

درمان و مراقبت با عسل

من در این وبلاگ میخواهم روش های پیشگیری و درمان بیماری مشکلات دیگر را با عسل به شما آموزش دهم با من همراه باشید

طبقه بندی موضوعی

مصرف عسل برای بیماران قلبی

چهارشنبه, ۱۲ تیر ۱۳۹۸، ۱۱:۰۱ ق.ظ

عسل برای بیماران قلبی می تواند بسیار مفید باشد. با رویال همراه باشید.

با مصرف عسل چه خاصیت هایی به بدنمان می رسانیم، فواید استفاده از عسل برای قلب و عروق کدامند، آیا مصرف عسل برای بیماران قلبی مفید است؟

به گفته محققان، عسل خام یا طبیعی می تواند به عنوان یک درمان خانگی برای کاهش خطر بروز بیماری های قلبی عروقی موثر واقع شود.
عسل از قدیم الایام و از ۸۰۰۰ سال قبل توسط یونانیان باستان، رومی ها، چینی ها، مصری ها و آشوری ها برای طیف وسیعی از مشکلات، از جمله درمان زخم ها تا درمان بیماری های روده استفاده می شده است.
در حالی که این حقیقت به اثبات رسیده است که عسل بی نهایت برای سلامت پوست و مو مفید است، محققان دریافته اند که مصرف منظم عسل طبیعی با کاهش خطر بروز بیماری های قلبی-عروقی مرتبط است. محققان این فایده عسل را ناشی از وجود آنتی اکسیدان های موجود در عسل نظیر ویتامین C، مونوفنولیک ها، فلاونوئیدها و پلی فنولیک ها عنوان می کنند.

 

عسل برای بیماران قلبی

 

در مطالعه انجام شده توسط محققان ایرانی در سال ۲۰۰۸ که در مجله جهانی «ساینتیفیک ورلد» به چاپ رسید، به ۳۷ فرد چاق یا دارای اضافه وزن، به مدت ۳۰ روز، ۷۰ گرم عسل طبیعی داده شد. وزن بدن آن ها، شاخص توده بدنی، وزن چربی بدن و کلسترول آن ها قبل و بعد از مطالعه اندازه گیری شد.
نتایج نشان داد عسل موجب کاهش ملایم وزن (۱.۳ درصد) و چربی (۱.۱ درصد) بدن شد در حالی که کلسترول تا ۳ درصد کاهش یافت. طبق این مطالعه این نتیجه گیری حاصل شد که مصرف عسل طبیعی موجب کاهش فاکتورهای پرخطر ابتلا به بیماری های قلبی-عروقی می شود.

در مطالعه ای دیگر محققان مصری دریافتند عسل خام موجب کاهش فشار خون وریدی می شود که نتیجه آن کاهش انباشتگی خون در دهلیز راست قلب خواهد بود.

جمع بندی این مطالعات نشان می دهد که مصرف هر روز صبح ۷۰ گرم عسل برای بیماران قلبی به همراه یک لیوان آب گرم فواید متعددی برای سلامت خواهد داشت. در ضمن توصیه می شود از مصرف عسل های بسته بندی پرهیز نموده و به جای آن عسل های طبیعی و محلی را خریداری نمایید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی