عسل درمانی

درمان و مراقبت با عسل

عسل درمانی

درمان و مراقبت با عسل

من در این وبلاگ میخواهم روش های پیشگیری و درمان بیماری مشکلات دیگر را با عسل به شما آموزش دهم با من همراه باشید

طبقه بندی موضوعی

درمان ناباروری با ژل رویال

شنبه, ۲۲ تیر ۱۳۹۸، ۱۰:۲۰ ق.ظ

ژل رویال چیست؟

در این مقاله می‌خواهیم به درمان ناباروری با ژل رویال بپردازیم با رویال همراه باشید:

ژل رویال یک ماده غلیظ و شیری رنگ با ترکیبی مشابه ترکیبات گرده گل است که بوسیله زنبورهای کارگر برای تغذیه تخم‌ها و زنبور ملکه ساخته می‌شود. آن‌ها این کار را با مخلوط کردن عسل، گرده گل و آنزیم‌های ترشح شده از غدد گلوی خود انجام می‌دهند. این شیر زنبور برای تغذیه زنبور ملکه در تمام طول حیاتش استفاده می‌شود. زنبورهای نر و زنبورهای کارگر تنها به مدت ۳ روز از حیاتشان بوسیله ژل رویال و در ادامه زندگی با مخلوطی از عسل و گرده گل تغذیه می‌شوند.

در ابتدا تخم‌های بارور مشابه یکدیگر هستند. تنها موردی که آن‌ها را از یکدیگر متمایز کرده و آن‌ها را به زنبورهای کارگر غیربارور و زنبورهای ملکه بارور تبدیل می‌کند، غذایی است که به آن‌ها داده می‌شود.

ملکه در تمام طول زندگی خود از ژل روبال تغذیه کرده و تا ۵ سال زندگی می‌کند و در این مدت تا ۲۰۰۰ تخم در روز (تقریباً ۱ تخم در هر دقیقه) تخمگذاری می‌کند، درحالی که زنبورهای کارگر تا ۴۵ روز کار طاقت‌فرسا در طول تابستان، یا چندین ماه در طول زمستان (که کاری انجام نمی‌دهند) زندگی خواهند کرد.

ژل رویال سرشار از انواع آمینو اسیدها، چربی‌ها، قندها، ویتامین‌ها و و مهم‌تر از همه، پروتئین‌ها است. این ماده حاوی مقادیر بالای ویتامین‌های D و E، مقادیر مناسب ویتامین‌های گروه B از جمله مقادیر بالای ویتامین B5 و ویتامین B6 و آمینو اسیدها از جمله تمام ۸ آمینو اسید اساسی و همچنین مقادیر فراوان آهن و کلسیم است. از آنجایی که تمام این مواد برای سلامت مناسب و عملکرد اندام‌ها ضروری هستند، درک نحوه کمک ژل رویال به کمک به باروری، بسیار آسان است.

خواص ژل رویال

مطابق قانون ۲۰۰۶/۱۹۲۴ اتحادیه اروپا، مطالبات سلامتی مختلفی وجود دارند

  • بیماری‌های قلبی-عروقی مرتبط با رژیم غذایی (مصرف خوراکی طولانی مدت ژل رویال می‌تواند سلامت قلبی-عروقی را بهبود ببخشد)
  • تندرستی و عملکرد جسمی (مصرف خوراکی ژل رویال عملکرد جسمی را بخصوص در افراد مسن بهبود می‌بخشد)
  •  سرطان مرتبط با رژیم غذایی (ریسک ابتلا به اینگونه سرطان‌ها را کاهش می‌دهد)
  •  عملکرد و وضعیت روانی (بخصوص در افراد مسن‌تر. دارای اثر ضدپیری)

تاثیر ژل رویال بر باروری

این ماده بسیار ترش و دارای طعمی تلخ و بوی تند و قوی است، اما دارای قدرت بیولوژیکی کمیاب به همراه اثرات قوی بر سیستم‌های غدد درون‌ریز، هورمونی و متابولیک زنبور می‌باشد.

این ماده در انسان‌ها، افزایش میل جنسی، تقویت سلامت تخمک و اسپرم، حذف یا کاهش علائم پیری و بنابراین بهبود فعالیت جنسی و باروری را از خود نشان داده است. ژل رویال سطح هورمون لوستینیزه در خون (که تخمک‌گذاری را تقویت می‌کند) را افزایش داده و برای آمنوره، خونریزی غیرطبیعی از رحم (اولیگومنوره)، چرخه‌های قاعدگی غیرطبیعی یا درمان کمبود تخمک در زنان ضروری است.

ژل رویال تازه دارای ظرفیت تقلید عملکردهای استروژن در انسان‌ها است که به تنظیم هورمون‌ها و متعادل‌سازی آن‌ها منجر می‌شود. این موضوع می‌تواند نتایج خوب استفاده از آن در زنان مبتلا به سندروم تخمدان پلی‌کیستیک (PCOS) و بی‌نظمی قاعدگی را توجیه نماید. در نتیجه درمان ناباروری با ژل رویال می تواند اتفاق بیوفتد و ژل رویال بر باروری تاثیر فوق العاده ای بگذارد

مطالعات پزشکی درباره تاثیر ژل رویال بر باروری

تاکنون، مطالعات انسانی به شکل تحقیق‌های دوسوکور یا مطالعات چند گروهی نشان داده‌اند که:

  •  با مصرف ۳ گرم ژل رویال به مدت ۶ ماه در مردان و زنان مسن‌تر، افزایش کمی در تستوسترون مشاهده شده است، با این حال تاکنون تحقیقی بر روی افراد جوان انجام نگرفته است.
  •  حداقل یکی از تحقیقات، افزایش در مقدار سلول‌های قرمز خون پس از مصرف خوراکی ژل رویال را نشان داده است.
  •  ممکن است در افراد مسن سالم، مقدار گلوکز خون را کاهش دهد، اما مقدار آن قابل توجه نخواهد بود.
  • با مصرف روزانه ۵۰ تا ۱۰۰ میلی گرم ژل رویال، کاهش کلسترول کل تا محدوده ۱۰ درصد مشاهده شده است.

در روسیه، لودیانسکی بیماران بستری مبتلا به بیماری‌های مختلف را با ژل رویال درمان کرده است. نتایج این درمان، موفقیت بیشتری را در درمان زنان یائسه و زنان مبتلا به اختلال عملکرد جنسی نشان دادند. در مردان، نرخ بهبود بسیار خوب و خوب در مقابل عدم بهبودی در مردان مبتلا به اختلال عملکرد جنسی، به ترتیب ۲۶ به ۵ بوده است.

در سال ۱۹۷۴ نیز درمان موفق مشکلات یائسگی در ۱۰۰ زن با سنین بین ۴۰ تا ۶۲ سال گزارش شده است. پس از مصرف خوراکی ۲۰ میلی گرم ژل رویال به مدت ۲ تا ۴ هفته، علائم موجود در اکثر بیماران، از جمله گرگرفتگی بدن، بی خوابی و بدخلقی (تحریک‌پذیری) از بین رفتند و ظرفیت کار بهبود پیدا کرد.

با طریقه مصرف و نگهداری اصولی ژل رویال آشنا شوید.

در کتاب “درمان ناباروری: برنامه سلامتی چینی باستان برای باردار شدن و به دنیا آوردن نوزادان سالم” که در سال ۲۰۰۴ توسط آر. لوئیس منتشر شد، این نویسنده ادعا کرده است که ژل رویال، باروری را هم در مردان و هم زنان بهبود بخشیده، که این اتفاق در مردان بوسیله افزایش کیفیت اسپرم آن‌ها و در زنان بوسیله افزایش کیفیت تخمک‌های آن‌ها رخ داده است.

کاربرد درون واژنی مخلوطی از عسل مصری و ژل رویال، با موفقیت در درمان کاهش قدرت حرکت اسپرم در مردان (استنوزوسپرمیا) و همچنین درمان ناباروری زنانه بوسیله ارتقای فعالیت کلاژن مانند بر روی غشاهای جنینی بکار برده شد.

خود ژل رویال حاوی تستوسترون است. تحقیقی با استفاده از مصرف روزانه ۲۵، ۵۰ و ۱۰۰ میلی گرم ژل رویال به مدت ۳ ماه بر روی مردان نابارور انجام شد. ژل رویال میزان تستوسترون را در این مردان به ترتیب به میزان ۰۱/۲۲، ۸/۱۹ و ۴/۲۰ درصد افزایش داد؛ در حالی که گروه کنترل افزایش غیر چشم گیر ۳۳/۸ درصدی را تجربه کردند. میزان بهینه مصرف برای این منظور، نیاز به تحقیقات بیشتری دارد.

در سال ۲۰۰۷، تحقیقی در ژاپن انجام شد که نشان داد که ژل رویال دارای میل به تقلید عملکرد استروژن انسان است. شاید این موضوع بتواند به افراد دارای سطوح پایین استروژن کمک نماید. استروژن برای سلامت شکل‌گیری استخوان‌ها و توزیع سالم ژن‌ها ضروری بوده و در سلامت چرخه قاعدگی، نقشی حیاتی ایفا می‌کند. این تحقیق همچنین پتانسیل این ماده جهت افزایش اندازه سلول‌های رحمی در موش‌های مورد آزمایش را نشان داد.

مطالعات دیگری نیز بخصوص بر روی موش‌ها، خرگوش‌ها و گوسفندهای آزمایشگاهی انجام شده‌اند که افزایش در ظرفیت تولید مثل آن‌ها را نشان می‌دهند.

این مطالعات زیاد با نتایج بسیار خوب خود نشان می‌دهند که ژل رویال دارای اثرات استروژنی و اثبات شده در افزایش باروری جانوران است، که می‌تواند ما را به این نتیجه‌گیری سوق دهد که میتوان گفت درمان ناباروری با ژل رویال امکان پذیر است و نتایج خوبی به دنبال خواهد داشت

 

درمان ناباروری با ژل رویال

میزان مصرف ژل رویال برای باروری

از طریق تحقیقات، نتایج خوبی برای مصرف روزانه ۵۰ تا ۱۰۰ میلی گرم بدست آمده‌اند، اما میزان بهینه برای بیماری‌های مشخص و مصرف طولانی مدت، همچنان باید مورد بررسی قرار گیرند. در یکی دیگر از تحقیقات، یک دوز مصرف روزانه ۶ گرمی نیز فواید خوبی را از خود نشان داده است.

برای کاربردهای درمانی، میزان مصرف توصیه شده عبارتند از: روزانه ۲۰ تا ۱۰۰ میلی گرم برای کودکان و روزانه ۲۰۰ تا ۵۰۰ میلی گرم برای بزرگسالان.

میزان توصیه شده مصرف ژل رویال خام و تازه به مقادیر زیر است

برای زنان: مقدار مصرف روزانه یک دوم قاشق چای خوری. بهترین نتایج پس از ۳ تا ۶ ماه مصرف روزانه ظاهر خواهند شد. این درمان را می‌توان تا ۱۲ ماه نیز ادامه داد، اما در صورتی که یک زن تا آن مدت نتواند باردار شود، بنابراین ژل رویال راه درمانی مناسب برای او نخواهد بود و بر روی او جواب نخواهد داد.

برای مردان: میزان مصرف روزانه یک چهارم قاشق چای خوری. بهترین نتایج پس از ۱ تا ۳ ماه مشاهده خواهند شد.

میزان مصرف با توجه به نوع محصول و سایر مواد افزوده شده به آن متفاوت خواهد بود. اما نکته ای که مهم است این است که برای درمان ناباروری با ژل رویال مصرف آن می تواند مفید باشد.

 

احتیاط در مصرف

ممکن است به ژل رویال حساسیت داشته باشید. اگر احتمال بالای وقوع حملات آلرژیک یا حملات آسمی به زهر زنبور عسل یا گرده گل در شما وجود داشته باشد، بنابراین از مصرف ژل رویال خودداری نموده و با پزشک خود در این باره مشورت نمایید.

مدت قرن‌ها درمان ناباروری با ژل رویال توسط طبیب ها تجویز شده است و امروزه در بسیاری از وبسایت‌های مربوط به باروری، مصرف آن شدیداً توصیه می‌شود.

نظر شما درباره درمان ناباروری با ژل رویال چیست؟ نظر خود را در قسمت دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

در این مقاله به درمان ناباروری با ژل رویال پرداختیم، امیدواریم مقاله مورد توجه شما قرار گرفته باشه.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی